تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س):

نقد بدون واهمه از مسوولان نشانه رشد فرهنگی ملت ایران است

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: امروزه به برکت انقلاب و نظام اسلامی، رشد فرهنگی به جایی رسیده که مردم حتی بالاترین مقامات و مسئولان در این کشور را نقد می کنند و برخوردی علیه آنها نمی شود.
کد خبر: ۷۰۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶ 01 August 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل جدید ارشاد قم با بیان اینکه زمانی آرزوی ما این بود که یک پاسبانی در قم شئونات اسلامی را تا اندازه ای رعایت کند و به مردم سخت نگیرد؛ گفت: امروزه به برکت انقلاب و نظام اسلامی، رشد فرهنگی به جایی رسیده که مردم حتی بالاترین مقامات و مسئولان در این کشور را نقد می کنند و برخوردی علیه آنها نمی شود.

وی جاری شدن ارزش های اسلامی در جامعه را آرزوی همیشگی مومنان دانست و افزود: رژیم طاغوت با تمام توان بر مقدرات این کشور حاکم شده بود و به اندازه ای برای خود جاودانگی و پایداری را تصور کرده بودند که حتی روی قبور مردگان نیز تاریخ شاهنشاهی را به اجبار درج می کردند که با عنایت خداوند و رهبری امام خمینی(ره) و به برکت مجاهدت های مردم و خون شهیدان، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و ارزش های اسلامی در جامعه جاری شد.

سعیدی با تاکید بر این که مردم قدر مسوولان خود را می دانند، خطاب به مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد قم و معاونان وزارت ارشاد اسلامی گفت: مسئولان نیز باید ارزش این مردم را به خوبی بدانند اگر این معیار را همیشه مد نظر داشته باشید و نعمت های الهی را ذکر کنید هم انرژی مردم برای اعتلای انقلاب و نظام افزوده می شود و هم سطح توقعات و انتظارات مردم کاهش می یابد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کرد: ما قدردان خدمات دکتر جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و پدرشان که فقیهی غیرتی و با اقتدار در سنگر نظام است و در بیان حقایق از هیچ کسی پروا ندارد، هستیم.

سعیدی با تقدیر از خدمات همه مسوولان طراز اول کشور گفت: ما نباید کاری کنیم که سرمایه های نظام به سادگی در معرض جسارت باشند.

وی در ادامه با ضروری دانستن ارتباط مسئولان با مراجع تقلید و علمای دین گفت: افتخار مسئولان ما این است که با علما و مراجع ارتباط داشته باشند. هرکه تعامل خود را با مرجعیت تقویت کرد، برای خود پیشتیبانی قوی ایجاد کرده و هر که این تعامل را نداشته باشد، به خود و مردم ضربه زده است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به تعاملات موجود میان مسوولان و علما و مراجع تقلید گفت: در عمل و رفتار نیز این مناسبات باید حفظ شود.

سید عباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز دراین دیدار گفت: قم همواره از جهات مختلفی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد توجه قرار داشته و در دولت یازدهم نیز اهتمام خاصی نسبت به این شهر شده است.

وی با تقدیر از زحمات حجت الاسلام والمسلمین ایزدپناه در مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: حضور وی در قم اعتمادی در فضای فرهنگی و حوزوی قم ایجاد کرد و حمایت های جامعه مدرسین، حوزه های علمیه، مراجع تقلید و ائمه جمعه را که موجب وحدت و همگرایی و همکاری می شود، همراه ساخت.

وی با اشاره به انتخاب حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی، به عنوان مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: او هم برای همگرایی بیشتر این اداره کل، مراجع و علمای حوزه تلاش می کند.

مراسم تقدیر از خدمات حجت الاسلام ایزدپناه و معرفی حجت الاسلام عباس دانشی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قم امروز با حضور معاونان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار