ارتقای کیفی فعالیت‌های معدنی در گیلان

کد خبر: ۶۹۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰ 31 July 2015
معاون امور معادن و صنایع معدنی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ارتقای کیفی فعالیت‌های معدنی با رعایت ضوابط زیست محیطی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، کریم توکل‌نیا بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از واحدهای معدنی این شهرستان با اشاره به چشم‌انداز فعالیت‌های معدنی در گیلان اظهار کرد: استان گیلان دارای شرایط طبیعی، زیست‌محیطی، مساحت محدود و ویژگی‌های زمین‌شناسی به لحاظ بهره‌برداری از معادن است.

وی ادامه داد: با بهبود شرایط در آینده نزدیک نسبت به وضعیت کنونی، افزایش حجم فعالیت‌های معدنی و صنایع معدنی از نظر مقدار، ارزش و تنوع محصولات معدنی در گیلان امکانپذیر است.

توکل‌نیا بر پرهیز از بخشی‌نگری مدیران برخی از دستگاه‌های اجرایی گیلان تاکید کرد و افزود: نگاه منطقی به اهمیت فعالیت‌های معدنی در توسعه اقتصادی و اجتماعی استان بسیار حائز اهمیت است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه تامین زیربناهای توسعه بخش معدن در امر اکتشاف در مناطق معدنی مهم است، تصریح کرد: برخورد قاطع و قانونی با زیاده‌طلبی سودجویانی که بدون معیارهای منطقی و قانونی و تنها به منظور کسب منافع نامشروع شخصی اقدام می‌کنند، موثر است.

وی خواستار ارتقای کیفی فعالیت‌های معدنی با رعایت ضوابط و معیارهای فنی و قانونی در گیلان شد و بیان کرد: رعایت معیارهای فنی تخریب منابع و محیط زیست استان را کاهش می‌دهد و می‌تواند در شرایط کنونی تغییر ایجاد کند.

توکل‌نیا نقش متخصصان عضو سازمان نظام مهندسی معدن برای تحقق موضوع مذکور را مهم عنوان کرد و گفت: ششم تا هشتم مرداد ماه جاری سیزدهمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ایران در دهکده ساحلی بندر انزلی برگزار شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن متشکل از اعضای هیئت مدیره این سازمان در استان‌ها است، خاطرنشان کرد: طبق ماده 19 قانون، اجلاس سراسری هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران به صورت سالانه یک‌بار برگزار می‌شود.

وی انگیزه داوطلبی گیلان برای میزبانی و برگزاری هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ایران را افزایش سهم استان در فعالیت‌های معدنی کشور عنوان کرد و یادآور شد: گیلان جزو استان‌های معدنی کشور محسوب نمی‌شود اما این امر به معنای آن نیست که اهمیت و حساسیت فعالیت‌های معدنی در استان کمتر از دیگر نقاط کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار