مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در کرج

کد خبر: ۶۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳ 27 July 2015

معاون دادستان کرج از مقابله و تشدید نظارت‌ها بر روند ساخت و سازهای غیرمجاز در کلانشهر کرج خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی رضوان منش صبح امروز در بازدید از وضعیت ساخت و سازها در منطقه 5 کرج اظهار داشت: نظارت‌ها بر روند ساخت و سازها در این کلانشهر انجام می‌شد اما با توجه به تمهیدات اندیشیده شد روند نظارت‌ها بر ساخت و سازهای غیرمجاز و مقابله با این پدیده شدت بیشتری به خود گرفته است.

وی بر مقابله بی‌مماشات با متخلفان ساختمانی تاکید کرد و افزود: با متخلفین در این حوزه به شدت برخورد شده و اجازه نخواهیم داد عده‌ای فرصت طلب مشکلاتی را برای شهر و مردم ایجاد کنند.

این مسئول با بیان اینکه دستگاه قضا همسو با منویات و دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی که خواستار انسجام بیشتری به روند ساخت و سازها و مقابله جدی با هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات است ادامه داد: در کنار شهرداری‌ها و سازمان جهادکشاورزی برای ایستادگی در برابر سودجویایی که با احداث بناهای غیرمقاوم سعی در مال اندوزی نامشروع دارند، آمادگی کامل داریم و در مسیر احقاق حقوق شهروندان هرگز کوتاه نخواهیم آمد.

رضوان‌منش تصریح کرد: اگر در مسیر ساخت و سازهای غیرمحاز دادستانی کم کاری و تخطی نیز از سوی مسئولان مشاهده کند بدون هیچ تفاوتی ان مسئول را نیز در محضر قانون بود و باید پاسخگو باشد.

وی بخشی از گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز را ریشه در ضعف نظارت‌ها و کم‌کاری متولیان امر دانست و افزود: دادستانی در میدان مقابله با تخلفات ساختمانی حضور خواهد داشت.

معاون دادستان کرج در ادامه این بازدید با حضور در محل برخی ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح منطقه 5 شهرداری این کلانشهر، حکم‌های قضایی مرتبط را برای مالکان صادر کرد و اظهار داشت: امیدواریم با رعایت شهروندان و نظارت هرچه بیشتر شهرداری این منطقه بر روند ساخت و ساز‌ها، به زودی شاهد توقف کامل ساخت و سازهای غیرمجاز و غیرقانونی در محدوده باشیم.

مدیر منطقه 5 شهرداری کرج نیز در این بازدید استفاده از ابزارهای نظارتی را ایجاد سدی در مقابل ساخت و سازهای غیرمجاز دانست و با اشاره به اینکه شهرداری منطقه اهتمام ویژه ای در انجام امور صدور پروانه ساختمانی در کوتاهترین زمان ممکن دارد، تسهیل در امور صدور پروانه ساختمانی را از جمله اقدامات و راهکارهای مناسب به منظور پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز عنوان کرد.

در ادامه این بازدید عباس سعیدی کیا شهردار منطقه پنج نیز نظارت جدی بر ساخت و سازها را از دیگر اقدامات مطلوب در جهت جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز دانست و گفت: کنترل و نظارت بر ساخت و سازهای بدون مجوز امری مهم است که این مهم به طور جد از سوی مسئولان منطقه پیگیری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار