فرهنگ های غلط ازعوامل تورم درکشور

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: تورم در کشور به علت وجود برخی فرهنگ های غلط، لجام گسیخته است.
کد خبر: ۶۶۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲ 25 July 2015
رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: تورم در کشور به علت وجود برخی فرهنگ های غلط، لجام گسیخته است.

به گزارش ایرنا؛حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا صفایی درجمع کارکنان تیپ مستقل 316 زرهی همدان افزود: با توجه به وجود تورم باید انسان بی برنامه حرکت نکند.

وی اضافه کرد: انسان باید در زندگی با در نظر گرفتن توان درآمدی و بدون چشم و هم چشمی فعالیت های روزمره را پیش ببرد بگونه ای که به فکر آینده خود و فرزندانش باشد.

وی به بیان خوشبختی از منظر امام محمد باقر(ع) در سه سرفصل پرداخت و افزود: خوشبختی در میان جوامع بشری همواره با دو رویکرد دنیوی و اخروی مورد نظر بوده و برخی ثروت، قدرت و شهرت را عامل خوشبختی و سعادت می دانند.

وی اضافه کرد: امام پنجم شیعیان خوشبختی را در توجه به سه اصل معرفت دین، صبر در سختی و مشقت و برنامه ریزی می داند.

صفایی یادآوری کرد: عده ای معتقدند که زندگی انسان پس از مرگ خاتمه می یابد بنابراین انسان به هر میزان می تواند در این دنیا باید لذت جویی کند.

وی افزود: این در حالیست که در آموزه های دینی و مکتب اسلام به ویژه در فرمایشات ائمه اطهار (ع) بخصوص امام محمد باقر(ع) خوشبختی در شناخت دین می داند.

وی توضیح داد: انسان برای پیروی از دین مبین اسلام ابتدا باید وظایف دینی، احکام اسلامی و اخلاق دینی را بشناسد تا بداند به آنها عمل کند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در ارتباط با صبر در مصیبت بیان کرد: انسان باید در برابر بلا گرفتاریهای جهان مادی صبور بوده و در تمامی مراحل خدا را از یاد نبرد.

حجت الاسلام صفایی اضافه کرد: انسان برای تقابل با گرفتاری باید استقامت داشته باشد همچنین بداند هر مسیری انسان را به سمت خوشبختی هدایت نمی کند.

حجت الاسلام صفایی سومین راز خوشبختی انسان را داشتن برنامه دانست و گفت: انسان برای انجام هر کاری باید به توان و قدرت مالی خود نیز نظر و توجه داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار