ادارات و پیمانکاران از ظرفیت اوراق تسویه بهره‌مند شوند

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان ایلام گفت:ادارات و پیمانکاران از ظرفیت اوراق تسویه بهره‌مند شوند .
کد خبر: ۶۴۹۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 30 August 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛قدرت‌الله فیض‌الهی اظهار داشت: ظرفیت خوبی در قانون بودجه سال 97 برای استان ایلام پیش‌بینی شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان ایلام گفت: این قانون یعنی اوراق تسویه در سال 95 در مجموع کل عملکرد این حوزه 250 میلیون تومان بوده است که این رقم در سال 96 با حمایت‌های بی‌دریغ استاندار ایلام به 8 میلیارد و 300 میلیون تومان رسید و 34 برابر شده است.

وی ادامه داد: امسال هم این قانون ابلاغ شده و آیین‌نامه‌ها آن واصل شده و اعتبار اوراق تسویه شناور بوده که فرصت خوبی است که دستگاه‌های اجرایی بخشی از طلب و بدهی خود را با این اوراق تسویه کنند.

این مسؤول اضافه کرد: هر استانی هم که زودتر استفاده کند می‌تواند از این ظرفیت استفاده بیشتری داشته باشد و امسال نیز دو نوع اوراق تسویه در نظر گرفته شده که شامل نوع اول با رقمی حدود دو هزار میلیارد تومان بوده و اوراق تسویه نوع دوم نیز با رقم 100 هزار میلیارد تومان است.

فیض‌الهی تصریح کرد: اوراق تسویه نوع اول برای تسویه بدی‌ها و مطالبات دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها است و اوراق تسویه نوع دوم نیز و رقم قابل ملاحظه‌ای است برای تسویه بدهی دستگاه‌های دولتی با طلب بانک‌ها است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان ایلام گفت: یعنی اگر پیمانکاری همزمان به بانک بدهکار است و از بخشی از دولت نیز طلب دارد می‌تواند طلب و بدهی خود را با این اوراق تسویه کند./ع

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار