در تمام دنیا با شعارهای سیاسی و نژادپرستانه برخورد جدی می‌شود

عضو فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه:: در بسیاری از کشورها وقتی شعارهای نژاد پرستی سر داده می‌شود، داور مسابقه بازی را متوقف می‌کند و تیم متخلف و هوادارانش با جریمه‌های سنگین مواجه می‌‎شوند در کشور ما نیز باید با شعارهای قومیتی و ضد امنیت ملی نیز برخورد شود.
کد خبر: ۶۴۳۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴ 15 August 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی نوبندگانی با اشاره به بروز ناهنجاری‌های فرهنگی و خشونت در ورزشگاه‌ها به ویژه در رقابت‌های اخیر لیگ برتر فوتبال، عنوان کرد: امروز فوتبال فرآیندی به مراتب مهم‌تر از یک رشته ورزشی بوده که تبدیل به یک پدیده اجتماعی و اقتصادی بسیار مهم شده است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت حوادث روی داده در ورزشگاه غدیر اهواز در بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان، افزود: ما ملتی هستیم یکپارچه و متحد و از تمام اقوام ایرانی در تیم ملی ایران و ارکان ورزشی کشور حضور فعالانه دارند به طوریکه در زمان مربیگیری برانکو در تیم ملی شاید نیمی از تیمش را خوزستانی‌ها و عرب زبانان ایرانی مانند بداوی، کعبی، علوی میرزاپور و مبعلی تشکیل می‎دادند ولی برخی بدون توجه به همه این مسائل خشونت غیر قابل توجیهی بروز و برانکو را مورد بی‌لطفی قرار دادند.

حوادث بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان در فضای مجازی ساماندهی شده بود

وی با بیان اینکه در مقطع کنونی شرایط حساسی را پشت سر می‌گذاریم و نباید دعواهای قومیتی به ورزشگاه‌ها کشیده شود، ادامه داد: حوادث و اتفاقات رقابت پرسپولیس و استقلال خوزستان در فضای مجازی برنامه‌ریزی و ساماندهی شده بود و پرتاب سنگ با این حجم به سمت زمین جای تأسف دارد.

اگر خانواده‌ها هفته گذشته در استادیوم بودند، مشخص نبود چه حادثه‌ای رخ می‌داد

عضو هیأت رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از نبود نظارت و کنترل بر ورزشگاه‌ها، افزود: اگر خانواده‌ها در چنین مسابقه‌ای در ورزشگاه حضور داشتند، مشخص نبود که چه فاجعه‌ای رخ می‎داد.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه چنین رخدادهایی برای مردم فوتبال‌دوست و با فرهنگ خوزستان زیبنده نبود و قطعا حساب مردم خوزستان از کسانی که دست به آشوب زدند جداست، اضافه کرد: یکی از نکات جالب برای فدراسیون فوتبال هم این است که با وجود تمامی حوادث و اتفاقات ناگواری‌ که در خوزستان روی داده اما هیأت فوتبال این استان در سال‌های اخیر به عنوان هیأت برتر برگزیده می‌شود.

در تمام دنیا با شعارهای سیاسی و نژادپرستانه برخورد جدی می‌شود

وی درباره سر دادن شعارهای ضد ایرانی و امنیت ملی در ورزشگاه‌ها، گفت: در بسیاری از کشورها وقتی شعارهای نژاد پرستی سر داده می‌شود، داور مسابقه بازی را متوقف می‌کند و تیم متخلف و هوادارانش با جریمه‌های سنگین مواجه می‌‎شوند در کشور ما نیز باید با شعارهای قومیتی و ضد امنیت ملی نیز برخورد شود.

عضو فراکسیون ورزش مجلس خواستار تدوین سازوکار کنترلی و شناسایی و برخورد با تماشاگران خاطی شد و اظهار امیدواری کرد که با کنترل بیشتر بر ورزشگاه‌ها دیگر شاهد چنین رویدادهایی نباشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار