رئیس‌جمهور فرانسه دست به دامان ایران شد

کد خبر: ۶۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲ 15 July 2015
 فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه روز سه شنبه توافق بین تهران و قدرت های بزرگ را تبریک گفت و آن را نشانه «پیشرفت دنیا » دانست، و از ایران خواست به ائتلاف بین المللی کمک کند تا درگیری در سوریه پایان یابد.

به گزارش تابناک یزد به نقل ازشبکه خبر، به نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس، اولاند از ایران خواست به ائتلاف بین المللی کمک کند تا درگیری در سوریه پایان یابد.
اولاند گفت : « هم اکنون که ایران به علت لغو تحریم ها، توانایی های بیشتری در زمینه های مالی خواهد داشت، ما باید درباره آنچه ایران خواهد بود به شدت هشیار باشیم. »
رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه تلویزیونی به مناسبت 14 ژوئیه ( جشن ملی فرانسه ) گفت : «‌ ایران باید آمادگی خود را درباره موضوع سوریه نشان دهد و به ما کمک کند تا درگیری در این کشور پایان یابد. »
وی افزود: «‌ توافق بسیار مهمی امضا شده است که قطعا نشان می دهد دنیا پیشرفت کرده است. »
به گزارش شبکه خبر، به نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس رئیس جمهور فرانسه گفت: «فرانسه در این مذاکرات بسیار جدی بود و لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه با جدیت و سختگیری آن را دنبال می کرد. »
اولاند گفت: «‌ ایران به سلاح اتمی دست نخواهد یافت. ما می توانیم این موضوع را بررسی و در صورت کوتاهی، تحریم ها را دوباره اعمال کنیم. »
وی گفت : « چنانچه فرانسه خواهان برقراری صلح است باید با همه صحبت کند اما با اصولی که برای همه معتبر باشد. درباره ایران، تا زمانی که تهدید هسته ای وجود داشته باشد ممکن نیست. »
اولاند گفت: « ایران همچنین از برخی از گروه های مسلحی که کشورها را بی ثبات می کنند حمایت می کند و این قابل قبول نیست. »

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار