معاون فرهنگی و امور جوانان آذربایجان شرقی خبر داد

اعطای تسهیلات ویژه در بخش کارآفرینی به جوانان

معاون فرهنگی و امور جوانان آذربایجان شرقی، از اعطای تسهیلات ویژه در بخش کارآفرینی به جوانان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۵۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴ 03 June 2018

  امیر تقی‌زاده با اشاره به تفاهم‌نامه مابین وزارت ورزش و جوانان و صندوق کارآفرینی امید اظهار کرد: پس از عقد تفاهم‌نامه بین دو دستگاه و ابلاغ دستورالعمل‌های مربوطه، کارگروه استانی اعطای تسهیلات کارآفرینی در استان تشکیل و مقرر شد که آموزش‌های لازم از طریق صندوق کارآفرینی امید استان در راستای نحوه نگارش طرح توجیهی و اینکه این تسهیلات شامل چه طرح ها و چه افرادی خواهد شد صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا، طی فراخوانی به دبیران سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه جوانان استان، مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در استان و همچنین کلیه جوانان فعال و نخبه استان دو روز کلاس آموزشی برگزار شد که تاکنون نزدیک به ۳۰ طرح به دبیرخانه استانی اعطای تسهیلات از طرف جوانان و سمن‌ها واصل شده است.

تقی‌زاده بیان کرد: امیدوارم با توجه به ابلاغ اعتبار استانی سهم وزارت ورزش و جوانان و واریز آن به صندوق کارآفرینی امید استان که مبلغ ۱۳۲۷ میلیون ریال است و تخصیص دو برابر این مبلغ از طرف خود صندوق برابر تفاهم صورت گرفته به زودی کمیته داوری طرح ها و اعطای تسهیلات صورت خواهد گرفت.

وی همچنین سقف تسهیلات اعطایی به هر طرح را تا ۱۰۰ میلیون تومان در سطح استان بیان کرد و افزود: طرح‌هایی که نیاز به مبالغ بیشتری داشته باشند به کارگروه کشوری ارجاع داده می‌شوند.

معاون فرهنگی و امور جوانان استان با توجه به ایده‌های جوانان و ظرفیت‌های موجود استان در حوزه مختلف از جمله صنعت توریسم کشاورزی و خدمات ابراز امیدواری کرد که با این تسهیلات بتوان زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار