مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان :

برگزاری جشنواره گیاهان دارویی در استان سمنان

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: با همکاری مشترک میراث فرهنگی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی، زمینه برگزاری جشنواره گیاهان دارویی در این استان فراهم است.
کد خبر: ۶۱۴۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ 02 June 2018
به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان، «محمد جهانشاهی» امروز و در دیدار با رئیس و معاونان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان، افزود: با توجه به ظرفیت بالای استان سمنان در زمینه گیاهان دارویی، زمینه برگزاری جشنواره و کارگاه آموزشی گیاهان دارویی در استان فراهم است.
وی با بیان اینکه استان سمنان قابلیت ایجاد منطقه گردشگری با نگاه ویژه به گیاهان دارویی را دارد، گفت: با توجه به اینکه یکی از برنامه‌های این اداره ثبت جهانی مجموعه چشمه علی دامغان است، توجه به گیاهان و قرار دادن این مجموعه در ردیف باغ‌های ایرانی که در فهرست جهانی ثبت شده‌اند، می‌تواند با همکاری مشترک میراث و مرکز تحقیقات کشاورزی انجام شود.
وی خواستار آموزش روش‌های رشد و تکثیر گیاهان دارویی به بانوان روستائی استان شد و گفت: این استان می‌تواند در این زمینه در کشور الگو باشد.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های تخصصی و پژوهشی و آموزشی این مرکز، از طرح برگزاری جشنواره گیاهان دارویی استقبال کرد.
"منصور قدرتی" با اشاره به اجرای موفق پروژه این مرکز در زمینه تامین آب مناطق دورافتاده، گفت: این مرکز می‌تواند در زمینه تامین آب مناطق گردشگری دورافتاده با میراث فرهنگی مشارکت داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار