3800 بانوی فرهنگی فارس سرپرست خانوارند!

مشاور مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس در امور بانوان گفت: سه هزار و ۸۰۰ نفر از زنان فرهنگی در استان فارس سرپرست خانوار هستند.
کد خبر: ۶۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱ 13 July 2015

تابناک فارس به نقل از مهر:زهرا افتخاری بیان کرد: از بین این سه هزار و ۸۰۰ نفر، هزار و ۳۰۰ نفر زنانی هستند که در اثر طلاق و یا فوت همسر سرپرست خانوار شده‌اند و مابقی زنان مجردی هستند که سرپرستی پدر و مادر و خانواده خود را عهده‌دار هستند.

وی گفت: از بین این زنان تعدادی دارای خانه استیجاری بوده یا فاقد مسکن هستند و یا دچار مشکلات خاص خانوادگی ازجمله تعارض پس از جدایی و یا عدم درک نیازهای فرزندان پس از طلاق هستند که به‌منظور کمک به آن‌ها در دی سال ۹۳، موسسه تدبیر فرهنگیان در فارس تأسیس شد.

مشاور مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس در امور بانوان اظهار داشت: چهار کارگروه آموزش و توانمندسازی، مشاوره و حقوقی، پشتیبانی و منابع مالی و تبلیغات و روابط عمومی در این موسسه، به ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار فرهنگی می‌پردازند.

افتخاری گفت: کارگروه آموزش و توانمندسازی مسئولیت برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ارائه آموزش‌هایی به آن‌ها درباره مباحث خاصی را بر عهده دارد که مثلاً اخیراً کارگاه آموزشی در همین راستا برای زنان سرپرست خانوار فرهنگی چهار ناحیه شیراز در حال برگزاری است که آسیب‌شناسی شبکه‌های اجتماعی، مدیریت زمان و اقتصاد خانواده، تعارض پس از جدایی، شیوه‌های فرزند پروری و مثبت اندیشی ازجمله سرفصل‌های آموزشی آن هستند.

وی ادامه داد: کارگروه پشتیبانی و منابع مالی نیز سعی دارد که در اخذ تسهیلات و یا کمک‌های مالی برای خرید منزل، به این قشر کمک کند و کارگروه مشاوره و حقوقی نیز علاوه بر مشاوره‌های تحصیلی و خانوادگی، درزمینه های حقوقی نیز به آن‌ها اطلاعات ارائه می‌دهد.

مشاور مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس در امور بانوان گفت: تاکنون ۹۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار فرهنگی به عضویت موسسه درآمده‌اند کارت‌های عضویت برای آن‌ها در حال تهیه است و طی برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، سعی بر آن است که به‌مرور تمام این زنان در استان در موسسه عضو شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار