سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان:

افزایش 160 درصدی بازدید گردشگران از استان سمنان

به گزارش تابناک سمنان ،محمد جهانشاهی گفت: میزان بازدید گردشگران از جاذبه های گردشگری این استان در نوروز امسال و در مقایسه با پارسال 160 درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۵۸۶۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸ 04 April 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان، «محمد جهانشاهی» امروز و در گفت و گویی افزود: از بیست و هفتم اسفند 96 تا کنون، یک میلیون و 236 هزار و 187 گردشگر از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی این استان بازدید کردند.
وی گفت: این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل، 475 هزار و 967 گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و توریستی این استان بازدید کرده اند.
جهانشاهی گفت: بیشترین مراکز مورد بازدید گردشگران شامل مجموعه چشمه علی، مسجد تاریخانه در دامغان، جنگل ابر، مجموعه بسطام و آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی در شاهرود، کاروانسرای میاندشت و منطقه کالپوش در شهرستان میامی است.
وی افزود: گردشگران نوروزی از باغ موزه امیر، خانه کلانتر، پارک کوهستان، میدان ارگ و امامزاده یحیی(ع) سمنان، غار دربند و عمارت خیل خان در مهدیشهر، بنه کوه و پارک جنگلی کردوانی در گرمسار و آرامگاه شیخ علاء الدوله، کاروانسرای لاسجرد و دشت خنار در شهرستان سرخه بیشترین بازدید را داشته اند.
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: از بیست و هفتم اسفند ماه سال گذشته تا کنون 378 هزار و 867 نفر در استان سمنان اقامت کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به بازدید 18 هزار و 519 نفر از گردشگران از موزه‌های استان سمنان در ایام نوروز، گفت: در این مدت 114 گردشگر خارجی از موزه های استان سمنان بازدید و 31 نفر از این تعداد در اقامتگاه های استان اقامت کردند.
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: بر اساس آمار موجود میزان بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان سمنان در ایام نوروز امسال 109 درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار