معدوم شدن 360 کیلو مواد غذایی تاریخ گذشته در دشت ارژن

مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای گمنام شهرستان شیراز اعلام کرد: 360 کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف و تاریخ گذشته در منطقه دشت ارژن و خان زنیان از توابع این شهرستان جمع آوری و معدوم شد.
کد خبر: ۵۷۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 27 February 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمدحسین کیانفر افزود: این میزان مواد غذایی غیر قابل مصرف در اجرای طرح کنترل و نظارت بهداشتی از سوی بازرسان این مرکز در بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و بین راهی دشت ارژن و خان زنیان جمع آوری شد.
وی بیان کرد: در این بازدیدها 18مرکز عرضه مواد غذایی متخلف به مرجع قضایی معرفی شدند و 114مرکز متخلف اخطار بهداشتی دریافت کردند.
کیانفر ادامه داد: در این بازدیدها، بازرسان بهداشت محیط ضمن آموزش و ارایه راهکار برای رفع نواقص بهداشتی به متصدیان و کارگران این صنوف، از دستگاه های قابل حمل (پرتابل) سنجش دمای غذا و کنترل برودت، دستگاه های سنجش میزان پراکسید روغن مورد استفاده، کنترل میزان نمک مصرفی و سنجش غلظت (PH) آن، برای بررسی میزان سلامت و ایمنی مواد غذایی، استفاده و نتایج نظر کارشناسی خود را اعلام می کنند.
کیانفر اضافه کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و افزایش فعالیت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، میزان بازدیدهای بازرسان بهداشت محیط از این مراکز بیشتر می شود و از هر گونه تخلفی که سلامت شهروندان را به خطر بیاندازد، چشم پوشی نخواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار