شش هزار تن پنبه از کشاورزان فارس خریداری شده است

خرید تضمینی وش پنبه از ابتدای فصل برداشت پنبه در استان فارس توسط تشکل‌های بخش کشاورزی سازمان تعاون روستایی آغاز شده است و تا آخر دی ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۵۴۹۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱ 09 January 2018

تابناک فارس به نقل از صداو سیما: معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: با آغاز طرح خرید تضمینی پنبه و برداشت این محصول ، بیش از شش هزار تن پنبه از کشاورزان خریداری شده و پیش بینی می‌شود خرید تضمینی پنبه به حدود ۱۲ هزار تن افزایش یابد.
کردی پور افزود: بیش از ۱۱ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان و تحویل دهندگان پنبه از طریق سامانه خرید و فروش ساتراپ و توسط بانک عامل پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: هدف از خرید تضمینی پنبه حمایت از دست رنج کشاورزان و کاهش دخالت دلالان در قیمـــت پنبه است که این امر موجب افزایش رضایت پنبه کاران و رفع واسطه‌ها و جلوگیری از نوسانات قیمت این محصول در بازار شده است.
معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی استان فارس ادامه داد: پنبه در شهرستان‌های زرین دشت، لارستان، داراب و فسا کشت می‌شود.
کردی پور با بیان اینکه امسال قیمت خرید هر کیلو پنبه از کشاورز، متوسط ۳۲۰۰ تومان تعیین شده که پارسال این قیمت ۲۹۵۰ تومان بود، ادامه داد: در استان فارس بیش از ۱۵ هزار هکتار از اراضی زیر کشت پنبه رفته و پیش بینی می‌شود بیش از ۴۰ هزار تن محصول برداشت شود.
وی گفت: پنبه به دلیل سودآوری بالا و نیز استفاده از ضایعات آن در سایر صنایع به طلای سفید معروف است.
فصل برداشت پنبه از اوایل مهر امسال آغاز می شود و تا پایان بهمن ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار