طی دو روز گذشته در بین محافل سیاسی و رسانه‌ای خبری مبنی بر بازداشت سومین معاون محمود احمدی‌نژاد منتشر شده است. از این شخص به عنوان یکی از عناصر اصلی مرتبط با حلقه خاص اطرافیان احمدی نژاد نام می برند که همواره ارتباط بسیار نزدیکی با استفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی داشته است.
کد خبر: ۵۳۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۵ 27 June 2015
گفته می شود در ادامه بازداشت‌های اخیر معاونان دولت محمود احمدی‌نژاد، معاون اسبق رئیس‌جمهور ظهر پنج‌شنبه بازداشت شده است. همچنین در این خبرهای تاییدنشده آمده است که ماموران ابتدا با مراجعه به دفتر وی، قصد بازداشت وی را داشتند که با عدم حضور این مظنون در دفتر کارش مواجه شده بودند. 

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از اعتدال، یکی از انتقادات وارد بر احمدی نژاد همواره این موضوع بود که چرا افرادی که مواضع و تفکرشان بار منفی برای دولت به همراه داشته و باعث زیر سوال رفتن شان نظام و دولت می شوند، در دولت و کابینه جای دارند. این شخص نیز در حلقه همین افراد قرار می گیرد و همواره آمدن، ماندن  رفتن های  وی در در دولت احمدی نژاد و در سمت های متفاوت با حواشی بسیاری همراه بوده است. گویا حاشیه سازی های این شخص برای احمدی نژاد و دولت وی هم چنان ادامه دارد و شنیده های بازدشت وی می تواند احمدی نژاد را با چالشی دیگر مواجه سازد.

شایعه بازداشت سومین معاون دولت مدعی پاکدستی در حالی در محافل سیاسی و خبری دهان به دهان می چرخد که این حلقه ناموفق با تکیه بر شعارهای پوپولیستی خود در یکی دو ماه گذشته تحرکاتی را برای ورود به مجلس آینده آغاز کرده و این تحرکات از سوی برخی نهادهای خاص مورد حمایت قرار گرفته است. تا آن جا که احمدی نژاد در مراسم پرحاشیه تشییع پیکر شهدای غواص بر روی سکوی جایگاه قرار می گیرد و از همان جایگاه به دولت فعلی و شخص رییس جمهور منتخب مردم رسما و علنا توهین می گردد.

از زمانی که محمود احمدی نژاد به ریاست جمهوری رسید همواره از لیست 300 نفره ای از مفسدان اقتصادی خبر می داد که در جیب وی قرار داشته و حتی ادعا کرد آن را برای مقامات قضایی نیز ارسال کرده است. اما ظاهرا افراد این لیست نه در جیب رییس جمهور سابق بلکه در لیست یاران خاص حلقه نزدیک وی قرار داشته و باید آن ها را در میان همراهان همیشگی وی جستجو کرد.

سلسله رسوایی های اقتصادی یاران احمدی نژاد گویا پایانی ندارد. همزمان با خبر این بازداشت، در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر اتهام زمین خواری و صدور مجوزهای غیرقانونی ساخت و ساز توسط یکی دیگر از یاران حلقه خاص احمدی نژاد-مشایی منتشر شده است. پرونده کامران دانشجو که در دولت نهم رییس ستاد انتخابات وزارت کشور و استاندار تهران بود و در دولت دهم به وزارت علوم منصوب شد، در دادگاه مفتوح شده است. این اتفاق در حالی رخ می دهد که پیش از این نیز برخی منصوبان احمدی نژاد با اتهامات مشابهی مواجه بوده اند.

تمام این تخلفات در حالی رخ داده است که موارد مفاسد اقتصادی و تخلفات کلان مالی در دولت های نهم و دهم بسیار متعدد بوده؛ پرونده هایی همچون اختلاس 3000 میلیاردی، پرونده مه آفرید، زمین خواری های گسترده در نقاط مختلف کشور، مفاسد مالی عظیم بابک زنجانی و پرونده پدیده شاندیز. این تخلفات متعدد باعث شده است که اکثر کارشناسان اقتصادی دولت های احمدی نژاد را به عنوان یکی از فاسدترین دولت ها شناخته تا آنجا که مهدی پازوکی اقتصاددان و استاد دانشگاه علامه طباطبایی، دولت احمدی نژاد را فاسد ترین دولت از دوره ناصرالدین شاه تاکنون دانسته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
فقط باید گفت خدا لعنتشان کند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
اخه اسم معاون سوم احمدی نژادکی بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
در قالب معاون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار