به همت جهادگران 22 خانواده بی بضاعت در شیراز شاغل شده اند

مسؤول بسیج دانشجویی فارس گفت: کارآفرینی یکی از کارهای جهاد شهری در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی است که در شیراز قوت گرفته است.
کد خبر: ۵۳۱۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷ 29 November 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:اسماعیل قزل‌سفلی در «گردهمایی سفیران جهاد انقلابی» که در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 5600 نفر جهادگر دانشجو در سراسر استان داشتیم که در مناطق استانی و کشوری و کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی به مردم بودند.

مسؤول بسیج دانشجویی فارس از برگزاری این گردهمایی در دو بخش کارگاهی و همایشی خبر داد و در ادامه عنوان کرد: در بسیج دانشجویی استان فارس بیش از 105 گروه جهادی داریم که 39 گروه در شهر شیراز و 66 گروه دیگر در شهرستان‌ها مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی هستند.

وی بابیان اینکه مشاوره خانواده و تربیت کودکان از عرصه‌های فعالیت‌های جهاد شهری است در ادامه تشریح کرد: مشاوره تحصیلی و کلاس‌های تقویتی، بازسازی و مرمت خانه‌های محرومین، ایجاد اشتغال برای خانواده‌های کم‌بضاعت، ویزیت و معاینه پزشکی و... از دیگر عرصه‌های فعالیت در جهاد شهری است.

قزل‌سفلی بر ماهیت تخصصی گروه‌های جهادی تأکید کرد و در ادامه گفت: باید بستر ماهیت تخصصی را فراهم کنیم که در هر عرصه چندین گروه داشته باشیم و 2 نوع رویکرد جهادی داریم که یکی جهاد روستایی باهدف محرومیت‌زدایی و دیگری جهاد شهری باهدف کم یا رفع آسیب‌های اجتماعی است.

مسؤول بسیج دانشجویی فارس فعالیت‌های گروه‌های جهادی را در 2 عرصه عمومی و خصوصی برشمرد و در ادامه تصریح کرد: عرصه‌های عمومی تلفیقی از عرصه‌های فرهنگی، عمرانی، بهداشت و درمان و... است و در عرصه خصوصی مشاوره، تربیتی، حقوقی، اقتصاد مقاومتی و غیره به مردم ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شهر شیراز 13 منطقه شناسایی‌شده است در ادامه افزود: گروه‌های جهاد شهری باهدف کم یا رفع آسیب‌های اجتماعی در 8 منطقه از شیراز در حال فعالیت و خدمت‌رسانی هستند.

مسؤول بسیج دانشجویی استان فارس کارآفرینی را یکی از کارهای جهاد شهری در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی برشمرد که در شیراز قوت گرفته است و در ادامه بیان کرد: به همت جهادگران 22 خانواده دارای شغل در کارگاه‌های مختلف شده‌اند.

قزل‌سفلی با اشاره به اینکه جهادگران تلاش می‌کنند کارهایشان بیشتر دیده شود نه خودشان، در ادامه خاطرنشان کرد: جوانان ما دارای ظرفیت‌های خوب و بالقوه‌اند و ما مسؤولان باید بستر ایجاد کنیم تا آینده‌ای خوب برای ایران اسلامی رقم بخورد


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار