اراضی البرز در معرض فرسایش بادی

کد خبر: ۵۳۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹ 25 June 2015
مدیر پژوهش دانشگاه محیط زیست استان البرز با بیان اینکه پدیده گردوغبار در استان البرز نیز شایع شده است، گفت: ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی البرز در معرض فرسایش بادی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، بهزاد رایگانی در جلسه کمیته مبارزه با پدیده گرد و غبار که بعد از ظهر امروز در محل استانداری البرز با حضور استاندار البرز، معاونان استانداری و برخی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: پروژه شناسایی کانون تولید ریزگرد در استان البرز در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه استان البرز در معرض پدیده گردوغبار و ریزگرد قرار گرفته است، افزود: البرز در دوره خشکسالی 1 تا 17 ساله قرار گرفته است و 120 هزار هکتار از اراضی این استان در معرض فرسایش بادی قرار دارد که اغلب مناطق شهری است.

مدیر مرکز پژوهش دانشگاه محیط زیست البرز با تاکید بر اینکه شناسایی کانون‌های بالقوه و بالفعل تولید ریزگرد انجام می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه رطوبت خاک کاهش پیدا کرده که این امر سبب بروز پدیده گردو غبار در سطح استان می‌شود.

رایگانی با اشاره به اینکه اراضی کشاورزی شخم خورده، دریاچه و تالاب خشک شده، تغییرات اقلیمی و خشک‌سالی از جمله موارد مهم در بروز پدیده ریزگردها است، تصریح کرد: در برخی ایستگاه‌های استان البرز 40درصد کاهش بارندگی را شاهد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال ارائه راهکارهای مقابله با این پدیده مهم در سطح استان هستیم، اظهار داشت: باید طرح سنجش از دور برای جلوگیری از وقوع این پدیده را مورد توجه قرار دهیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار