بیش از 60 هزار تن گندم در چهارمحال و بختیاری خریداری شد

تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری از خرید 67 هزار تن گندم به منظور افزایش کیفیت گندم استان خبر داد.
کد خبر: ۵۲۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 25 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- کیقباد قنبری با اعلام این خبر، اظهار کرد: به دلیل کاهش تولید گندم ناشی از بروز خشکسالی و کاهش بارندگی، در موعد مقرر و همچنین اختلاط گندم تولیدی استان با گندم دیگر استان‌ها به منظور افزایش کیفیت آن، حدود 67 هزار تن گندم در استان خریداری شد.
وی افزود: این مقدار گندم توسط، 20 مرکز خرید در سطح استان، خریداری شده است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان افزود: میانگین سن زدگی گندم در کشور زیر دو و در این استان کمتر از 0.5 درصد است.
وی حرکت به سمت صنعتی‌سازی و استانداردسازی تولید نان در استان را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به نارضایتی برخی مردم از کیفیت نان می‌طلبد تا در راستای آموزش خبازان توجه بیشتری شود.
قنبری مصرف سالانه گندم در چهارمحال و بختیاری را 100 هزار تن اعلام و تصریح کرد: این میزان گندم در 9 کارخانه استان به آرد تبدیل و وارد چرخه مصرف می‌شود.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان خاطرنشان کرد: گندم این استان نسبت به دیگر استان‌ها گلوتن پائینی دارد و برای رفع این ضعف ناچیز همواره گندم از دیگر استان‌ها برای مخلوط کردن با گندم‌های برداشت شده استان خریداری می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار