فعالیت منشاء گرد و غبار امروز اهواز قابل پیش‌بینی بود

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: فعالیت منشاء گرد و غبار امروز اهواز که کانون فوق بحرانی جنوب و جنوب شرق اهواز است، از جهاتی قابل پیش‌بینی بود.
کد خبر: ۵۲۷۷۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸ 21 November 2017

فرامند هاشمی‌زاده، در واکنش به صحبت‌های مطرح شده مبنی بر غیرقابل پیش‌بینی بودن پدیده گرد و غبار امروز در اهواز به علت فاصله نزدیک کانون این پدیده اظهار کرد: این پدیده از جهاتی قابل پیش‌بینی بود زیرا سرعت و جهت وزش بادهایی که به سمت استان می‌آیند، کاملا در مدل‌ها مشخص است.

وی ادامه داد: بر اساس سرعت و جهت وزش این بادها می‌توان احتمال فعال شدن کانون‌های گرد و غبار را پیش‌بینی کرد، بنابراین فعالیت منشاء گرد و غبار امروز اهواز که کانون فوق بحرانی جنوب و جنوب شرق اهواز است، از جهاتی قابل پیش‌بینی بود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان در خصوص آخرین روند اجرای عملیات ضربتی دولت برای مهار ریزگردها در خوزستان عنوان کرد: در این برنامه عملیاتی، مهار کانون فوق بحرانی جنوب و جنوب شرق اهواز به وسعت 42 هزار هکتار ظرف سه سال پیش‌بینی شد.

هاشمی‌زاده ادامه داد: این عملیات از اسفندماه سال گذشته پیش‌بینی و کارهای اجرایی آن از فروردین و اردیبهشت امسال آغاز شد و در همان ماه‌های اول پنج هزار هکتار نهال‌کاری در این کانون گرد و غبار صورت گرفت، که در فصل تابستان به علت عدم امکان کشت، نهال‌کاری در این کانون متوقف شد.

وی افزود: در حال حاضر مجددا نهال‌کاری را در این کانون شروع کرده‌ایم. همچنین آبرسانی به این کانال برای آبیاری نهال‌ها به اتمام رسیده و برای بخش دیگر که آب‌دار کردن بخشی از اراضی این کانون بود، اقدامات اجرایی این کانال آبرسانی رو به اتمام است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: مسلما ظرف یک سال نمی‌توان این کانون را مهار کرد و چنین چیزی امکان ندارد که البته اقدامات اجرایی برای مهار این کانون از ابتدای سال جاری شروع شده و پیش‌بینی شده است که ظرف سه سال بتوانیم این کانون را مهار کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار