تاثیر بازی‌های رایانه‌ای بر پرخاشگری دانش‌آموزان

تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: افزایش معنی‌دار پرخاشگری، اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای، اشتغال ذهنی و چندین مشکل حاد دیگر ناشی از استفاده بیش از حد و مدیریت نشده بازی‌‌های رایانه‌ای است.
کد خبر: ۵۱۶۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 29 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- محسن محمودی با اشاره به اینکه بازی‌های رایانه‌ای نزدیک به 45 سال قدمت دارند، اظهار کرد: طراحان این بازی‌ها با استفاده از اصول مختلف روان شناختی همانند جذابیت، هیجان‌پذیری، تقویت، بازخورد، شباهت و همانند سازی به اهداف خود نزدیک می‌شوند.
وی با بیان اینکه افزایش معنی‌دار پرخاشگری، اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای، اشتغال ذهنی و چندین مشکل حاد دیگر ناشی از استفاده بیش از حد و مدیریت نشده بازی‌‌های رایانه‌ای است، افزود: افت تحصیلی، فرار از مدرسه، درگیری با همکلاسی‌ها، دروغگویی، غیبت، کم‌حوصلگی، ضعف عصبی، اختلالات خواب و ... از جمله مشکلات فردی و اجتماعی حاصل از استفاده بیش از حد بازی‌‌های رایانه‌ای است.
محمودی تاکید کرد: به والدین توصیه می‌شود بر نوع و مدت زمان بازی‌های رایانه‌ای فرزندان خود نظارت داشته باشند و با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح از استفاده بیش از اندازه جلوگیری کنند که این مهم با کسب آگاهی، شرکت در کارگاه‌های آموزشی و مهارتی و عملیاتی کردن دانش والدین در این زمینه، محقق خواهد شد.
وی تصریح کرد: همکاری آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌های اجرایی همانند شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، دادگستری، نیروی انتظامی و سازمان بهزیستی برقرار شده است و کارگاه‌های آموزشی و مهارتی مطلوبی از لحاظ کیفی و کمی برگزار شده است و اقدامات دیگری نیز در سال تحصیلی جاری انجام خواهد شد.
محمودی بیان کرد: با توجه به نقش فضای مجازی و میزان تاثیر گذاری آن در شخصیت و روحیه افراد به ویژه دانش‌آموزان، آموزش و پرورش اقدامات خود را در خصوص راه‌های استفاده صحیح از فضای مجازی بیشتر و کیفی‌تر کرده است.
وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی تربیت مربی ویژه فضای مجازی به منظور آموزش مدیران، معلمان و به تبع آن آموزش دانش‌آموزان و والدین آنان را از اقدامات آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: برگزاری 51 کارگاه برای حدود 2000 دانش‌آموز و اولیاء آنان با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از فعالیت‌های صورت گرفته توسط آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در سال گذشته بوده است.
وی برگزاری کارگاه آموزشی با همکاری پلیس فتا در شهرستان‌ها، نواحی و مناطق استان که نزدیک به 90 درصد از دانش‌آموزان مدارس و والدین آنان تحت پوشش قرار داده شدند و همکاری با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی که حدود 200 دانش‌آموز دختر و پسر در شهرکرد از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش در سال گذشته در زمینه استفاده صحیح فضای مجازی برشمرد.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان از برگزاری دوره آموزش مشاوران و مدرسان حوزه روانشناسی به منظور آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی دانش‌آموزان و والدین آنان در آبان ماه سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: امید است که بتوانیم تمام مدارس را تحت پوشش این طرح قرار دهیم.
محمودی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی طراحان فضای مجازی و وضع موجود باید اقدامات آموزش و پرورش نیز در این خصوص افزایش و ارتقاء یابد تا بتوان با تربیت نسلی خلاق، اخلاق مدار و مقید به اصول دین اسلام در مقابل تهاجم فرهنگی مراقبت لازم را داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار