تاثیر فرهنگ غلط خانواده‌ در گسترش بی‌رویه قلیان

کارشناس مبارزه با آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: امروز فرهنگ غلط رایج در بین خانواده ها باعث گسترش بی رویه قلیان شده است.
کد خبر: ۴۸۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰ 16 June 2015
به گزارش مهر، طالب آقایی در همایش پارک پاک – بدون دخانیات با شعار زنده باد زندگی در اردبیل افزود: تمام آسیب های اجتماعی با خرده فرهنگ ها همرا بوده و گرایش خانواده ها به مصرف قلیان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با اشاره به لزوم اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر، قلیان را خطرناک ترین مواد دخانی ورود کرده در بین خانواده ها دانست و تداوم این روند را عامل مهم در افزایش آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

کارشناس مبارزه با آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان باورهای غلط جامعه را در این خصوص گوشزد کرد و گفت: در بین افراد جامعه حتی از موادمخدر سنتی به عنوان درمان بیماری یاد می شود که این غلط است و به جرات گفته شده که موادمخدر به هیچ دردی درمان نبوده و خود درد بزرگی برای انسان است.

وی با بیان اینکه اگر زمانی بحث اعتیاد را موادمخدر سنتی می دانستیم امروز بحث موادمخدر صنعتی بزرگترین تهدید بشریت است، تاکید کرد: اعتیاد مهمترین آسیب اجتماعی بوده و ریشه کنی مواد مخدر در جامعه نیازمند مشارکت عمومی است.

آقایی با تاکید بر اینکه سن اعتیاد نیز در جامعه کاهش چشمگیری داشته است، تصریح کرد: اگر زمانی پیرمردان به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می کردند امروز نوجوانان زیر ۲۰ سال به این مراکز مراجعه می کنند که زنگ خطری برای ما است.

وی در عین حال نقطه مقابل اعتیاد را نشاط اجتماعی دانست و با اشاره به رویکرد دولت مبنی بر مبارزه به آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد عنوان کرد: چراکه بزرگترین آسیب در این زمینه دیده می شود، درمان اعتیاد بسیار سخت اما شدنی است بنابراین تلاش می شود بیشتر در زمینه پیشگری برنامه ریزی شود.

مدیر فرهنگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل نیز در این همایش اعتیاد را مهمترین معضل امروز جامعه عنوان کرد و یادآور شد: تحقق بخشیدن به نشاط اجتماعی می تواند مانع بزرگ برای گرایش جوانان به اعتیاد باشد.

عظیم مهاجری با بیان اینکه هرچه نشاط اجتماعی در جامعه افزایش یابد، اعتیاد و معضلات آن کاهش خواهد یافت، تاکید کرد: اعتقاد داریم که آسیب های اجتماعی باید در جامعه ریشه کن شود، با اینکه تحقق این مهم بسیار سخت و آرمان بزرگی است و به عنوان معضل در بطن جامعه خواهد ماند.

وی با بیان اینکه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل در این زمینه تاکنون فعالیتهای و اقدامات گسترده و موثری داشته است، اضافه کرد: این سازمان برنامه های بزرگی را در راستای افزایش نشاط اجتماعی در اردبیل آغاز کرده تا با آگاهی بخشی زمینه آسیب های اجتماعی در جامعه کاهش یابد.

اولین همایش پارک پاک – بدون دخانیات با شعار زنده باد زندگی از سوی شورا شهر و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و فرهنگسرای انقلاب در پارک بزرگ جیرال اردبیل برگزار شد.

در این همایش که با استقبال گسترده مردم بویژه جوانان و نوجوانان و خانواده ها همراه شد، پیاده روی با خانواده نیز در مجموعه پارک جیرال برگزار گردید.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار