افزایش اورژانس اجتماعی در فارس

مدیر کل بهزیستی فارس گفت: تا پایان سال جاری ۱۵ مرکز اورژانس اجتماعی دیگر افتتاح می شود که در مجموع ۲۱ مرکز خواهد شد.
کد خبر: ۴۶۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 19 July 2017
تابناک فارس به نقل از مهر: سید مرتضی موسوی  در نشستی خبری به مناسبت هفته بهزیستی گفت: این مراکز برای مداخله در بحران هایی نظیر خودکشی و کودک آزاری، همسر آزاری و سالمند آزاری فعالیت می کنند.

وی افزود: در مجموع ۱۱۱ هزار و ۹۷۶ نفر معلول در فارس شناسایی شده است که ۱۹ هزار و ۵۷ نفر از معلولین مستمری بگیر هستند و ۱۱ هزار و ۲۰۰ معلول هم در صف انتظار برای اخذ مستمری هستند که تا پایان تابستان ۹۶ آنان هم به مستمری بگیران اضافه می شوند.

موسوی در خصوص اشتغال معلولین هم افزود: سهم اشتغال معلولین از ۳ به ۵ درصد افزایش یافته است اما متاسفانه ۶۰ درصد معلولین تحصیل کرده فاقد شغل و مسکن هستند و تنها دستگاه آموزش و پرورش است که ۵ درصد تعهد خود را عملیاتی کرده است و بسیاری از دستگاه ها به این مهم توجه نکرده و یا بهانه تراشی کرده اند.

مدیر کل بهزیستی فارس با اشاره به اینکه در مسئله مناسب سازی باید شهرداری برای ساختمان های جدید وسواس بیشتری به خرج دهد، عنوان کرد: باید تمام مراکز دولتی و خصوصی مناسب سازی برای معلولین را انجام دهند اما برخی مکان ها به جای انجام کار، قانون را دور زده و مناسب سازی خوبی انجام داده که با شیب های ۶۰ درجه است.

وی میانگین نمره ادارات در مناسب سازی را ۱۰ تا ۱۲ دانست و افزود: در اجرای این قانون اهرم فشار و ضمانت وجود ندارد و تنها معلولین می توانند به مراجع قضایی شکایت کنند.

موسوی با اشاره به اینکه بیشترین آمار معلولین به معلولین جسمی و حرکتی با ۴۳ هزار و ۳۱ نفر اختصاص دارد و پس از آن ۲۴ هزار و ۴۴۰ نفر معلولین ذهنی هستند، گفت: یک هزار ۴۹۶ نفر دچار ضایعه نخاعی هستند که عمده آنان به خاطر تصادف به این وضع دچار شده اند و ۶۰۰ نفر معلول صوت و گفتار وجود دارد که کمترین آمار را به خود اختصاص داده است.

وی در خصوص کودکان کار و خیابانی هم گفت: تاکنون ۳۲۴ کودک شناسایی شده است که به بیشتر این افراد کودک کار هستند و ۸۵ درصد آن کودک کار و ۱۵ درصد کودک خیابانی است و از این تعداد ۷۲ درصد کودک غیر ایرانی و ۲۸ درصد ایرانی هستند.

مدیر کل بهزیستی فارس همچنین اعلام کرد: در فارس ۶ هزار و ۵۰۰ نفر دارای بیماری HIV مثبت و یا ایدز هستند که بیش از ۹۰ درصد آنان در شیراز زندگی می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار