آمار کنکوری های امسال فارس

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در استان فارس گفت:71 هزار و 490 داوطلب کنکور در این استان روزهای پایانی این هفته برای ورود به دانشگاه های دولتی و مراکز آموزش عالی کشور رقابت می کنند.
کد خبر: ۴۵۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ 10 June 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:سید محسن تقوی ، عصر سه شنبه در نشستی خبری در شیراز افزود: در آزمون سراسری امسال 880 هزار و 756 نفر متقاضی ورود به دانشگاه ها ثبت نام کرده اند که شمار داوطلبان نسبت به سال 93 کاهش یافته است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز گفت: از71 هزار و 490 داوطلب کنکور استان فارس، 29 هزار و 471 نفر در شهر شیراز در این آزمون شرکت می کنند.

وی افزود:کنکور سراسری امسال در 29 شهر استان فارس برگزار می شود و باجه های رفع نقص در همه شهرستان ها به رفع مشکل داوطلبان می پردازند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در استان فارس بیان کرد:آزمون سراسری امسال ، روزهای پنج شنبه و جمعه 21 و 22 خردادماه در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود. .

تقوی گفت: داوطلبان گروه آموزشی ریاضی و علوم انسانی صبح پنجشنبه (20 خرداد)، گروه آزمایشی هنر عصر پنجشنبه، گروه آزمایشی تجربی صبح جمعه(21 خرداد) و گروه آزمایشی زبان های خارجی عصر جمعه در جلسه آزمون شرکت می کنند.

به گفته نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان فارس، داوطلبان تا ساعت 24 چهارشنبه 20 خردادماه مهلت دارند تا با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به مشاهده و پرینت کارت اقدام کنند.

وی اضافه کرد: چنانچه در کارت های داوطلبان اشتباهی وجود داشته باشد، شعبه رفع نقص در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز واقع در خیابان ساحلی غربی با حضور نمایندگان سازمان سنجش دایر است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: امسال حدود یک هزار و 880 نفر دانشجوی روزانه در 64 رشته کارشناسی و حدود 440 نفر در چهار رشته کارشناسی مجازی دانشگاه شیراز پذیرفته می شوند.

وی ادامه داد: یک رشته کارشناسی ناپیوسته در داراب و سه رشته کارشناسی ناپیوسته مجازی دانشگاه شیراز نیز در مجموع 410 نفر دانشجو می پذیرند.

تقوی افزود:همچنین حدود چهار هزار و 300 دانشجو در سال تحصیلی جاری از دانشگاه شیراز دانش آموخته می شوند.

دانشگاه شیراز با پیشینه حدود 70 سال فعالیت به عنوان دانشگاه مرجع بر فعالیت سایر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نظارت می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار