عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: روابط ایران با دیگر کشورها باید براساس منافع مردم و نظام باشد.
کد خبر: ۴۵۳۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴ 05 July 2017
به گزارش تابناک : فتح الله حسینی اظهار داشت: هر نظام سیاسی در دنیای امروز نیازمند ارتباط با دیگر کشورها و ملت ها است، اما این رابطه ها و تعاملات نمی تواند یک طرفه باشد.

وی افزود: به همین دلیل دولت های مختلف بر اساس منافع مردم و کشور خود، سیاست هایی را اتخاذ و بر همان اساس با دیگر کشورها ارتباط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... برقرار می کنند.

نماینده سابق مردم کرمانشاه در مجلس تصریح کرد: میزان روابط دو کشور، به طور مستقیم به سیاست ها و منافع آنها باز می گردد و برخی از تعاملات تنها در حد سیاسی و بسیار محدود است، اما روابط بسیار گسترده و تنگاتنگ نیز میان کشورهای مختلف را در دنیای مدرن شاهد هستیم.

حسینی گفت: بنابراین هیچ ارتباطی میان دو کشور که نیازها و منافع طرفین را تامین نکند، منطقی نخواهد بود.

وی در ادامه گفتگو با فانوس، با اشاره به اقدامات دولت فرانسه در به رسمیت شناختن گروهک تروریستی منافقین بیان داشت: ملت ایران بیش از چهار دهه است که نسبت به این گروهک کینه عمیق به دل دارد، چرا که این وطن فروشان خون 17 هزار شهید ترور را به ناحق بر زمین ریخته اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم افزود: با این وجود در روزهای اخیر شاهد بودیم که وزیر خارجه ایران به فرانسه سفر کرد و در همان ایام گروهک منافقین نیز گردهمایی در پاریس برگزار و ادعاهای سخیفی را علیه ملت ایران مطرح کردند.

حسینی ادامه داد: حال این پرسش مطرح می شود که چگونه وزارت خارجه ایران حاضر به قبول این شرایط شد و در مذاکرات و تعاملات دو طرفه، نسبت به رفتار خصمانه فرانسه اعتراضی نکرده است.

وی در پایان گفت: اگر قرار است رابطه ای با فرانسه و یا هر کشور دیگر داشته باشیم، این روابط باید بر اساس منافع ملت ایران تنظیم شده و به طرف مقابل اجازه نادیده گرفتن حقوق مسلم خود را ندهیم.





منبع : فانوس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار