معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اردبیل:

افزایش قیمت آب به منزله انتفاع اقتصادی نیست

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اردبیل تاکید دارد که افزایش قیمت آب نباید به منزله انتفاع اقتصادی تصور شود.
کد خبر: ۴۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱ 12 February 2015

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز محمدی صبح پنج شنبه در بازدید از منابع آبی روستای «قره حسن لی» در نمین تصریح کرد: در حال حاضر قیمت‌ آب بسیار پایین بوده و موجب شده مدیریت مصرف چندان مورد توجه نباشد.

وی افزود: با قیمت پایین آب کشاورز در آبیاری بی توجه است و دیده می شود که زمین کشاورزی با شیوه سنتی سال های متمادی آبیاری می شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت‌ آب منطقه ای استان با تاکید به ضرورت افزایش قیمت‌ آب اضافه کرد: نباید از افزایش قیمت انتفاع اقتصادی دنبال شود.

محمدی معتقد است در موضوع آب به جای سود و انتفاع موضوع حفاظت و نگه داری مطرح می شود و در صورتی که به مدیریت بهینه توجه نداشته باشیم با مشکلات اساسی در خصوص منابع‌ آبی مواجه خواهیم شد.

وی به ضرورت تغییر الگوهای کشت در کشاورزی و کاشت محصولات با مصرف آبی کمتر تاکید و اضافه کرد: به عنوان مثال کاهش مقدار کشت سیب زمینی دور اندیشی است و به منزله بها ندادن به این محصول نباید تلقی شود.

به گفته معاون حفاظت و بهره برداری شرکت‌ آب منطقه ای استان الگوهای نامناسب آبیاری موجب شوری آب شده است و در حال حاضر در شهرستان نمین در روستای «قره حسن لی» شاهد شور شدن آب هستیم.

محمدی افزود: شور شدن تدریجی آب هشداری برای ما است تا الگوهای آبیاری را تغییر داده و به سمت الگوهای مقرون به صرفه برویم.

وی معتقد است در عین حال افزایش تعرفه آب نیز می تواند به عنوان اهرم بازدارنده از مصرف نادرست آب جلوگیری کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار