اختصاص 6 میلیارد ریال برای لایروبی قنات ها در چهارمحال و بختیاری

تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرآب، خاک و امور اراضی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از اختصاص 6 میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی و احیای 50 رشته قنات در این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۴۷۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ 24 June 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- سید طاهر نوربخش اظهار کرد: در سال زراعی جاری با لایروبی و احیای این تعداد قنات، امکان افزایش 250 لیتر به دبی آب کشاورزی استان فراهم خواهد شد.
وی افزود: 17 درصد آب 140 هزار هکتار اراضی این استان از قنات ها تامین می شود.
مدیر آب، خاک و امور اراضی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در پی خشکسالی و تغییر بارش ها از برف به باران طی سال های اخیر 560 رشته قنات از مجموع 840 قنات در این استان خشک و کم آب شده است .
وی از خشک شدن کامل تعداد 280 رشته قنات طی سه سال گذشته بدلیل خشکسالی و افزایش بی رویه استفاده از آب های زیرزمینی خبر داد و گفت: تنها راه نجات بحران آب بخش کشاورزی مدیریت در مصرف آب و اجرای دقیق سیستم آبیاری نوین و تغییر الگوی کشت موثر است.
مدیر آب، خاک و امور اراضی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از اجرا و تجهیز 53 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری نوین خبر داد و گفت: دولت با اختصاص 34 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری امکان اجرای آبیاری نوین در 4 هزار هکتار را فراهم کرده است.
سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلات تولید می شود.
سطح زیر کشت این استان 270 هزار هکتار با 66 هزار بهره بردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار