امسال صورت می‌گیرد

راه‌اندازی موزه علوم در اردبیل

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی گفت: تلاش می‌کنیم تا در سال جاری موزه علوم در اردبیل راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۴۳۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸ 03 June 2015

به گزارش فارس، گودرز صادقی در نشست اساتید علمی دانشگاه با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار کرد: دانشگاه محقق اردبیلی با 312 عضو هیئت علمی تمام وقت و توسعه تحصیلات تکمیلی از دانشگاه‌های متوسط کشور است که در رسیدن به جایگاه مطلوب‌تر باید همت واقعی را انجام داد.

وی گفت: سال گذشته یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات این دانشگاه هزینه شده و سعی‌مان بر این است تا موزه علوم را نیز راه‌اندازی کنیم.

صادقی به امضای چندین تفاهمنامه با موسسات، دستگاه‌های دولتی و پژوهشکده‌های علمی پژوهشی اشاره کرد و افزود: دانشگاه محقق اردبیلی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی نیز تمام توان خود را به کار گرفته تا از ظرفیت به وجود آمده به بهترین شکل استفاده کند.

وی عنوان کرد: ما در یک سال اخیر تعداد شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان را از 40 شرکت به 60 شرکت ارتقاء دادیم و سعی‌مان بر این است تا با حمایت این شرکت‌ها تولیدات علمی و تجاری‌سازی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه به 224 رشته تحصیلی در مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد و کاردانی اشاره کرد و گفت: ظرفیت خوبی در حمایت از دانشجویان و اعضای هیئت علمی  و تقویت پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی وجود دارد که در کنار آن ما با 47 مورد تفاهمنامه‌ای که با دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف به امضا رسانده‌ایم توانمان را در توسعه همه‌جانبه این بخش به کار گرفتیم.

صادقی به مطالبه اصلی این دانشگاه در تجهیز آزمایشگاه‌های تخصصی و پژوهش‌سراها به عنوان یک نیاز ضروری اشاره کرد و افزود: این آزمایشگاه که در حقیقت آزمایشگاه مرجع محسوب می‌شود باید با تمام امکانات و تجهیزات در خدمت واحدهای علمی پژوهشی و تحقیقاتی باشد.

وی نوپا بودن واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان را بیان کرد و گفت: در این زمینه نیز باید تلاش کنیم تا تسهیلات 3 میلیارد تومانی از طریق صندوق شکوفایی و فناوری به متقاضیان پرداخت شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار