نخستین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری نخستین دوره جام باشگاه‌های کتاب خوانی کودک و نوجوان در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۱۷۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ 03 May 2017
 به گزارش خبر گزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛ کارگاه آموزشی مروجان کتاب جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوانان امروز چهارشنبه در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان روانسر برگزار شد.

حجت‌الاسلام رحیم جعفری در این مراسم، جام باشگاه‌های کتاب خوانی کودک و نوجوان را یکی از اولویت های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ترویج فرهنگ کتابحوانی 
در جامعه عنوان کرد. 

وی افزود : راه اصلی برای توسعه کتابخوانی ترویج کتاب در سطوح ابتدایی و راهنمایی و به‌ویژه در سنین نوجوانی و جوانی است و باید با برنامه ریزی لازم زمینه لازم برای ترویج کتاب فراهم کرد . 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای نخستین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه گفت:  این طرح نیازمند مشارکت دستگاه‌های فرهنگی از جمله شهرداری ها، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، مراکز آموزش و پرورش و به ویژه حمایت فرمانداری شهرستانها است. 

وی افزود: شهرستان های ثلاث باباجانی، روانسر، سنقروکلیایی و کرمانشاه ۴ شهرستانی هستند که از استان کرمانشاه در جام باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان حضور دارند. 

جعفری تصریح کرد: استان کرمانشاه اولین سالی است که در جام باشگاه‌های کتاب حضور دارد و با برنامه ریزی صورت گرفته تا کنون ۱۲۰ مربی برای آموزش و تشکیل تیم های کتابخوانی در این ۴ شهرستان ثبت نام کرده اند که با تشکیل تیم های کتاب خوان، حدود یک هزار و ٢٠٠ نفر در سنین مشخص شده حضور خواهند یافت. 

وی گفت: دوره های آموزشی مربیان امروز و فردا برگزار و  در این دوره ها به آموزش مربیان خواهند پرداخت و این مربیان باید تا ۳۰ خرداد نسبت به تشکیل باشگاه خود اقدام کنند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: بهترین‌های هر شهرستان در مرحله پایانی جام باشگاه‌های کتابخوان کودک و نوجوان حضور خواهند یافت و در سطح استان نیز به صورت جداگانه از نفرات برگزیده تقدیر خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار