امام جمعه اقبالیه:

دلیل کاهش کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری آسیب‌شناسی شود

امام جمعه شهر اقبالیه گفت: موضوع کاهش میزان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده نباید در حد رفع تکلیف باشد بلکه باید آسیب‌شناسی شود.
کد خبر: ۳۹۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹ 08 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سید مرتضی فاطمیان در مراسم طرح اکرام ایتام و محسنین که همزمان با فرارسیدن هفته احسان و نیکوکاری با حضور امیر خوش‌نیت قائم مقام کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان قزوین، محمد پیری شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اقبالیه، خیران و جمعی از مسؤولان استانی و شهری ظهر امروز در مجتمع فرهنگی پیامبر اعظم (ص) شهر اقبالیه برگزار شد، با اشاره به تأکید دین مبین اسلام در خصوص کمک به افراد نیازمند و همنوع اظهار داشت: انفاق و نیکوکاری از جمله آموزه‌های دینی است که باید همواره در اولویت کارها و اقدامات مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت کمک به افراد نیازمند در هر شرایط زمانی و مکانی افزود: بر مسلمانان واجب بوده تا جایی که امکان دارد به افراد نیازمند کمک کنند و در این راستا این نوع کمک‌ها در بعضی از روزهای سال به ویژه در آستانه سال نو و اعیاد از اهمیت ویژه برخوردار است.

امام جمعه شهر اقبالیه به روز تأسیس کمیته امداد امام خمینی‌(ره) و اهداف این نهاد مردمی به ویژه در روزهای آخر سال اشاره کرد و ادامه داد: در آخر سال خانواده‌هایی بوده که نمی‌توانند یک لباس نو تهیه کنند و نیازمند کمک مالی هستند که با تأسیس این نهاد به دستور امام خمینی(ره) خانواده‌های نیازمند ساماندهی و در رفع مشکلات و مایحتاج زندگی آن‌ها گام مهمی برداشته شد.

فاطمیان با بیان اینکه روح انفاق و نیکوکاری باید در جامعه توسعه پیدا کند، تصریح کرد: فرهنگ و سنت‌های مردم جامعه آمیخته با کمک به نیازمندان و مستمندان بوده و باید این شاخصه مثبت فرهنگی همواره حفظ و تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال در آیات متعدد بر توجه ویژه مسلمانان به موضوع انفاق و یاری مستمندان تأکید کرده و بر هر فرد مسلمان واجب است که بخشی از اموال خود را به نیازمندان اختصاص دهد.

امام جمعه شهر اقبالیه با تأکید به همه مسؤولان یادآور شد: تمام مردم باید این فرهنگ را گسترش دهند تا زمینه رشد خانواده‌های نیازمند فراهم شود که رشد آن‌ها موجب رشد کل جامعه است و این موضوع نباید در حد رفع تکلیف باشد بلکه باید آسیب‌شناسی شود، کدام قسمت این موضوع ایراد داشته که کمک‌های مردمی کاهش پیدا کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار