محمدجواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه امروزه آموزشهای ضمن خدمت آموزش و پرورش نمادین شده و محتوایی ندارد، گفت: آموزش ضمن خدمت برای ارتقاء دانش، مهارت کلاسداری و غیره تبیین شده اما با توجه به شرایط و شیوه اجرای کنونی کارایی لازم را ندارد.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برگزاری آموزشهای ضمن خدمت، باید سرفصلهای درس و محتوا طوری باشد که کارمندان و معلمان برای این یادگیری مطالب احساس نیاز کنند، اظهار کرد: آموزشهای کنونی صرفا برای پر کردن ساعت موظفی بوده ضمن آنکه اگر افراد چندین ساعت دوره دیده باشند، تشویقی میگرفتند؛ حتی امتحانات آن نیز جدی نبود و صرفا گواهی صادر میشد.
این نماینده مردم در مجلس دهم ضمن اشاره به اینکه آموزشهای ضمن خدمت برای معلمان باید بازنگری شود، ادامه داد: بازنگری باید در 3 بخش شیوه اجرا، انتخاب منابع و مدرسان انجام شود تا بتوان به اهداف مطلوب و مدنظر دست یابیم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آموزشها باید برای معلمان کاربردی شود تا بتوان نتیجه آن را در کلاس درس مشاهده کرد، خاطرنشان کرد: گاهی کلاسها در روزهایی مانند جمعه برگزار میشد که امکان رفتن برای معلمان مهیا نبود و افراد بهجای یکدیگر حاضری میزدند از این رو نباید آموزشها صرفا یک مدرک کاغذی باشد و نیاز به کاربردی کردن آن است./
منبع: خبرگزاری خانه ملت