سرشماری جدید و تکذیب خبرهای نگران کننده آمار کل و بزهای دنا

لازم به توضیح است در گزارش مذکور آمده بود : طبق بررسی آمار دو سرشماری از حیات وحش کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۵ در کمتر از ۲۵۰ روز ۵۷۰ کله بز در منطقه حفاظت‌شده دنا نابود شده است.
کد خبر: ۳۸۶۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ 01 March 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، چند هفته پیش بود که خبری در این سایت منتشر شد که نشان می داد جمعیت کل و بز های منطقه حفاظت شده ی دنا کاهش چشمگیری داشته اند(اینجا) که البته در همان موقع باعث واکنش هایی هم شد. پس از پیگیری های صورت گرفته ، هفته گذشته بود که مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در گفتگویی کوتاه با خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، این موضوع را ناشی از یک تغییر دانست و گفت : حرف ها و آمار و اسنادی که این شخص ارائه کرده است ، چندان قابل اعتماد نیست در صورتیکه ما برای صحت و سقم این موضوع در حال سرشماری مجدد هستیم  که در اولین فرصت پس از پایان سرشماری ، آمار را اعلام خواهیم کرد.
 لازم به توضیح است در گزارش مذکور آمده بود : طبق بررسی آمار دو سرشماری از حیات وحش کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۵ در کمتر از ۲۵۰ روز ۵۷۰ کله بز در منطقه حفاظت‌شده دنا نابود شده است.
حال پس از پایان سرشماری ، مدیرکل حفاظت از محیط زیست کهگیلویه و بویراحمدگفت:درطرح سرشماری حیات وحش منطقه حفاظت شده دنا که با حضور 100 نفر از بازنشستگان،بانوان،کارکنان و دوستداران محیط زیست،به مدت سه روز انجام شد،جمعیت کل و بز در منطقه حفاظت شده دنا، از2هزار و557 راس به3هزار و 331راس افزایش یافته است.
اسدالله هاشمی افزود: در این منطقه 324 گونه جانوری زندگی می کنند که کل وبز، گونه غالب در این منطقه محسوب می شود.
وی گفت: منطقه 94 هزار هکتاری حفاظت شده دنا در سال 1390 به عنوان دهمین ذخیره گاه زیست کره ایران و پانصد و پنجاهمین ذخیره گاه زیست کره جهان در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود:این منطقه زیستگاه گونه های جانوری شامل خرس قهوه ای،سنجاب ایرانی،سیاه گوش،کاراکال،کبک دری و عقاب است.
اسدالله هاشمی گفت:سرشماری گونه های جانوری همه ساله در فصل زمستان،از طریق رد پا،دوربین کشی و مشاهده عینی انجام می شود.
وی افزود:در کهگیلویه وبویراحمد 7 منطقه حفاظت شده با مساحت 312 هزار هکتار وجود دارد که 80 محیط بان از این مناطق حفاظت می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار