تأمین تجهیزات توانبخشی معلولان تهرانی

معاون توانبخشی بهزیستی شهرستان تهران با اشاره به حاشیه‌سازی برای برخی مراکز نگهداری معلولان گفت: چندی پیش مطالبی در خصوص شرایط نامساعد مرکز فرخنده مطرح شده است که به هیچ عنوان صحت ندارد.
کد خبر: ۳۸۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸ 23 May 2015
علی اصغر پارسا در گفت‌‌وگو با فارس، با اشاره به برخی از مطالب مطرح شده در خصوص شرایط ناهنجار مرکز فرخنده( محل نگهداری معلولان ذهنی زیر 14 سال) اظهار داشت: این صحبت‌ها کذب است.

وی افزود: چند وقتی است که مطلبی تحت عنوان "در مرکز نگهداری معلولین فرخنده  84 کودک معلول زندگی می‌کنند، بوی تند و زننده ادرار نمی‌گذارد بیش از پنج دقیقه در خوابگاه این کودکان بیگناه بمانید. اکثر این کودکان بی‌سرپرست و رها شده هستند. میانگین عمر آنان بین 10 تا 14 سال است و نیاز آنها به کمک‌های نقدی بیش از حد تصور است؛ با هرچه می‌توانید به آنها کمک کنید با لباس، پتو، بالش، لوازم بهداشتی، مواد غذایی و ...در فضای مجازی منتشر شده است.

پارسا با بیان اینکه مرکز فرخنده یکی از مراکز موفق در حوزه نگهداری معلولان محسوب می‌شود، گفت: ما ادعا نداریم مراکزمان بدون نقص و مشکل باشند اما به هر حالت مرکز اشاره شده عملکرد خوبی داشته است.

معاون توانبخشی بهزیستی شهرستان تهران ادامه داد: در حال حاضر 4 مرکز نگهداری اعم از دولتی و خصوصی در تهران فعال است که عبارتند از مرکز فرخنده(محل نگهداری معلولان ذهنی زیر 14 سال)مرکز بنت الرسول(ویژه معلولان ذهنی بالای 14 سال)مرکز ورد آورد(ویژه معلولان ذهنی بالای 14 سال)مرکز نارمک(محل نگهداری معلولان ذهنی زیر 14 سال)است.

پارسا در ادامه با اشاره به تأمین تجهیزات توانبخشی معلولان در تهران بیان داشت: این کار طبق برنامه ریزی صورت گرفته و در اسرع وقت و با تأمین اعتبار انجام می‌پذیرد.

وی گفت: توزیع تجهیزات توانبخشی به جامعه هدف بهزیستی به گونه‌ای است که پس از تخصیص اعتبارات، اقدامات لازم برای واگذاری تجهیزات انجام می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار