جایگاه روابط عمومی های استان نیازمند باز تعریف

کد خبر: ۳۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵ 18 May 2015

روابط عمومی ها در عصر ارتباطات به عنوان اصلی ترین پل ارتباطی سازمان ها با مردم و مشتریان شناخته شده اند و شناخت جایگاه روابط عمومی و استفاده درست از آن به یکی از اصول اساسی علم مدیریت تبدیل شده است.

با وجود تلاش برخی نیروهای شاغل در روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان، هنوز جایگاه دقیق این حرفه در ادارات و سازمان های دولتی و خصوصی به درستی شناخته نشده است و بسیاری از روابط عمومی ها در استان هنوز به شکل سنتی اداره می شوند.

در حالی که روابط عمومی ها به عنوان بازوی مشاوره مدیران برای تعامل با محیط داخل و خارج سازمان شناخته می شوند، علاوه بر انعکاس عملکرد و خدمات دستگاه اجرایی مطبوع خود ، باید نظرات و مشکلات مردم را به بدنه مدیریتی انتقال دهند اما در عمل شاهدیم که بعضی روابط عمومی ها به جای عملکرد حرفه ای ، دچار روزمرگی شده اند و برنامه های خود را به نصب بنر، ارسال نامه و حداکثر مشارکت در برگزاری برخی مراسم محدود کرده اند.

حتی سایت اطلاع رسانی بسیاری از دستگاه های اجرایی با وجود دارا بودن نیروی کافی غیر فعال است و برخی کارمندان شاغل در این حوزه حتی از عهده ارسال یک نامه الکترونیکی بر نمی آیند.

با این حال کم نیستند کارشناسان علاقه مندی که در روابط عمومی های استان به دنبال کار و برنامه ریزی شبانه روزی اند اما به دلیل نبود حمایت لازم از سوی مدیران و همکاران خود نتوانسته اند ایده هایشان را اجرایی کنند.

به نظر می رسد وقت آن رسیده است که مدیران دستگاه های دولتی و شرکت های خصوصی استان با درک جایگاه و اهمیت راوبط عمومی ها در تعامل و هدایت افکار عمومی ، بستری فراهم کنند که علاقه مندان و تحصیلکرده های این حوزه در روابط عمومی ها به کارگیری شوند و از امکانات اولیه مادی و معنوی لازم برای ایفای مسئولیت خطیر خود برخوردار باشند.

یاشار پورمجید - کارشناس رسانه

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار