کشف ۳۷ قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز

مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان مازندران طی یک روز موفق به کشف ۳۷ قبضه سلاح شکاری به همراه لاشه یک راس کل وحشی و ۵۶ قطعه پرنده از شکارچیان غیرمجاز شدند
کد خبر: ۳۴۸۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵ 25 December 2016
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست مازندران ، دیروز شنبه حین گشت زنی یگان های ویژه محیط زیست در شهرستان های چالوس، ساری ، بابل ، نور ، آمل ، محمودآباد وبابلسر ۳۷ قبضه سلاح شکاری مجاز و غیرمجاز به همرا ۵۶ قطعه انواع پرنده شامل چنگر ، قرقاول ، ابیا ، مرغابی ، توکا خودکا و قو و نیز یک راس کل وحشی کشف و ضبط کردند .
اقلام کشف شده بیشتر در مناطق حفاظت شده ‘میسر چالوس’، کندوان ، منطقه جنگلی چهار باغ ، تالاب میانکاله و مناطق شکار ممنوع چلاو امل، زمین ها شالیزاری ‘کچب و واسکس’ ، کلیجانرستاق ، کیاسر ، منطقه جنگلی پله ، آب بندان عزیزک و روشندان ، عربخیل و آشوراده مازندران بوده است.
 
شکار پرندگان در مازندران از ۲ هفته پیش به دنبال مشاهده آنفلوانزای حاد پرندگان در این استان در میان پرندگان مهاجر و طیور بومی ممنوع شد .
اداره های بهداشت ودامپزشکی مازندران نیز در اطلاعیه های متعدد در روزهای اخیر نسبت به شکار و نیز مصرف این پرندگان به مردم هشدار داد.
مازندران هر سال در فصل پائیز و زمستان میزبان میلیون ها بال پرنده مهاجر است که طبق آمار رسمی سالانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار بال از این پرندگان زمستان گذران از سوی شکارچیان دارای پروانه شکار و غیرمجاز شکار می شوند.
بر اساس برآوردهای غیر رسمی حدود یکصد هزار شکارچی در فصل شکار در این استان فعال می شوند که فعالیت ۸۰ درصد آنان غیرمجاز است .
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار