مدیرکل اوقاف خوزستان؛

درآمد امامزاده ها‌ جوابگوی هزینه‌های خودشان نیز نیست

درآمد امامزاده‌ها در حدی نیست که برخی تصور می‌کنند، حتی برای هزینه‌های عمرانی امامزاده‌ها نیز از اعتبارات دیگر بخش های کمک گرفته می شود
کد خبر: ۳۴۵۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ 18 December 2016
سیدمحمدطباطبایی:درآمد یک سال کل بقاع خوزستان کمتر از درآمد امامزاده صالح تجریش تهران است. 

وی توضیح داد: وضعیت موقوفات گذشته باید روشن شود چرا که موقوفات گسترده‌ای داریم که اگر احیا شوند می‌توانند مشکلات مردم را برطرف کنند. 

وی گفت:تلاش ما بر این است که حق و حقوق موقوفات را بگیریم اما با موانع روبرو هستیم مثلا بعضی تمکین نمی‌کنند و می‌گویند زیر بار وقف نمی‌رویم. 

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: آقا فرمودند کسانی که موقوفات را در تصرف دارند باید از آن پرهیز کنند.

وی با تاکید بر اینکه درآمد موقوفات باید برای مردم هزینه شود خاطرنشان کرد: از محل موقوفات صدها مورد کمک به نیازمندان انجام می شود و هر چقدر درآمد موقوفه‌ها افزایش پیدا کند کمک رسانی نیز بیشتر می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه حق و حقوق موقوفات باید از متصرفان گرفته شود بیان کرد: نباید به موقوفات ظلم شود بلکه انتظار می‌رود مردم با احکام وقف آشنا شوند و احکام آن برای مردم گفته شود.

وی با بیان اینکه امسال 237 سند برای موقوفات خوزستان گرفته شده توضیح داد: امیدواریم اسناد موقوفات تا پایان امسال از مرز 400 سند بگذرد.

** بیشترین تعداد موقوفات سند دار مربوط به شهرستان بهبهان است 
حجت الاسلام طباطبایی با بیان اینکه اعتبارات امسال این اداره کل 24 میلیارد ریال است بیان کرد: با اعتبارات تخصیصی در بقاع شاخص خوزستان از جمله علی بن مهزیار اهوازی، سبزقبا، دانیال نبی، امام زاده حیدر، سلطان ابراهیم، امام زاده عبداله،بابازاهد مشغول فعالیت های عمرانی هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه امسال استان خوزستان با همراهی استان‌های یزد، اصفهان، مازندان، هرمزگان در چذابه موکب اوقاف را راه اندازی کردند اظهار کرد: حدود سه میلیارد و 800 میلیون ریال در 22 روز در این موکب با تامین هزینه غذای گرم و پذیرایی از زائران اربعین حسینی هزینه شد.

طباطبایی با اشاره به وضعیت رامشیر که بیشتر زمین آن موقوفه است بیان کرد: رامشیر تنها شهری نیست که موقوفه هست بسیاری از شهرهای دیگر را داریم که این گونه اند و حق موقوفه را نیز ادا می‌کند مثلا ملایر 64 درصد موقوفه است یا مشهد مقدس 90 درصد موقوفه است اما مردم زندگیشان را می‌کنند. 

وی توضیح داد: اوقاف از هیچ کسی زمین نمی‌گیرد بلکه می‌گوید مال دست تو بوده پس اجاره آن را پرداخت کن و مال را حلال کن.

وی در ادامه درباره برنامه های دهه وقف گفت: به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ص) و شهادت امام رضا (ع) در بقاع متبرک برنامه‌های عزاداری و سخنرانی تدارک دیده شده است. 

وی افزود: همچنین 11 آذر مصادف با اول ربیع الاول برنامه عطرافشانی امام زاده‌ها و بازکردن پارچه‌های مشکی از بقاع متبرکه را برنامه ریزی شده و روز جمعه در نمازهای جمعه سطح استان برنامه سخنرانی داریم و شنبه نیز حرم علی بن مهزیار اهوازی با حضور مسئولان استانی غبار روبی می شود. 

طباطبایی گفت: برگزاری همایش یاوران وقف، تجلیل از فعالان و رتبه‌های اول مسابقات قرآنی در سطح استانی و کشوری، تجلیل از هیات امناهای برتر بقاع متبرکه از دیگر برنامه های ما در دهه وقف است.

وی اطلاع رسانی از موقوفات را یکی از اهداف مهم دهه وقف دانست و اظهار کرد: تعداد وقف‌های جدید در خوزستان به 92 وقف می رسد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار