پرداخت تسهیلات به مددجویان شهرستان مهر

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان مُهر از پرداخت بیش از 23 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۴۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳ 12 May 2015

تابناک فارس به نقل از فارس:

سید مرتضی علوی بابیان اینکه از ابتدای فرمان امام (ره) تا دهه سوم تشکیل کمیته امداد بیشتر به وضع معیشتی مردم توجه شده اظهار داشت: در دهه چهارم تشکیل این نهاد بر دو مقوله ترویج قرض‌الحسنه و توانمندسازی خانواده‌ها تأکید شده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع توانمندسازی یک مقوله بسیار گسترده است افزود: در این زمینه در ابعاد فرهنگی و اجتماعی که سرآمد آنها بعد اقتصادی خانواده‌ها است اقداماتی از جمله پرداخت وام‌های خودکفایی و اشتغال‌زایی انجام‌شده است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی مهر بیان داشت: در سال 93، 286 مورد وام قرض‌الحسنه 4 میلیارد و 120 میلیون ریالی به مددجویان زیرپوشش پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه 19 میلیارد و 273 میلیون ریال نیز به‌ عنوان وام خودکفایی به مدد جویان پرداخت شده که زمینه اشتغال 185 نفر را فراهم کرده است اضافه کرد: در مجموع 23 میلیارد و 393 میلیون ریال تسهیلات در اختیار مددجویان این نهاد قرار گرفته است؛ که 135 خانوار، از زیرپوشش این نهاد خارج شده‌اند.
علوی با اشاره به جایگاه ویژه این شهرستان در جمع‌آوری زکات بین شهرستان‌های استان فارس اظهار داشت: مردم این شهرستان با توجه به عرق مذهبی و آشنایی کامل با فریضه زکات و همچنین آموزش‌های لازم از سوی روحانیون اعزامی سازمان تبلیغات اسلامی در پرداخت زکات مشارکت گسترده‌ای داشته‌اند.

وی افزود: ستاد احیای زکات شهرستان مهر در سال 93 توانسته است 13 میلیارد ریال از درآمدهای زکات محصولات کشاورزی را جمع‌آوری کند به‌طوری‌که تا به امروز رتبه نخست جمع‌آوری درآمدهای زکات در استان فارس در اختیار این شهرستان است.

علوی با اشاره به اینکه شهرستان مهر به دلیل خشک‌سالی‌های اخیر با کاهش تولید محصولات کشاورزی مواجه بوده است افزود: جمع‌آوری زکات محصولات کشاورزی همچنان ادامه دارد و در سال جاری نیز تا به امروز 4 میلیارد و 800 میلیون ریال وجه نقد اعم از واجب و مستحب در مواردی مانند خرید جهیزیه، ساخت مسکن مددجویان، مسجد، حسینیه و درمان مددجویان هزینه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار