احداث آزادراه انار ـ نطنز تصویب شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد از تصویب احداث آزادراه انار ـ نطنز خبر داد.
کد خبر: ۳۳۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹ 04 December 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا نقصان محمدی، به تشریح مهم‌ترین برنامه‌های راه‌سازی استان یزد پرداخت.

وی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مصوبات اخیر در حوزه راه‌سازی، تصویب احداث آزادراه انار ـ نطنز است که قرار است در چهار قطعه اجرایی شود.

نقصان محمدی خاطرنشان کرد: این آزادراه 483 کیلومتر طول دارد که در آن عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین از مسیر جاده کنارگذر یزد به سمت جاده پشت خلدبرین دیده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد یادآور شد: این مصوبه اکنون در دست بررسی است و به طور قطع اجرای آن در دسترسی‌های شهر یزد به جاده‌های کمربندی تاثیر مثبتی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه این طرح نیاز به طراحی ویژه‌ای ندارد، عنوان کرد: شرایط بهتری در زمینه دسترسی به کمربندی در یزد ایجاد خواهد شد.

نقصان محمدی ادامه داد: در حال حاضر باید برای کمربندی یزد از ابتدا تا انتهای آن،  یک  برنامه کلی داشته باشیم و با اصلاح هندسی ورودی‌ها و خروجی‌های مسیرهای منتهی به کمربندی این مسیرها باز شود.

وی خواستار همکاری و تعامل بیشتر شهرداری و دستگاه‌های مرتبط در زمینه اجرای طرح‌های حوزه راه‌سازی درون شهری یزد شد.

به گزارش فارس، در این نشست که با بازدید از پروژه‌های راه‌های دسترسی به کمربندی‌ یزد همراه بود، مقرار شد با تعامل و همکاری شهرداری با اداره راه و شهرسازی استان یزد، یک کارگروه تخصصی با حضور مشاوران و کارشناسان امر از شهرداری و راه و شهرسازی تشکیل شود.

قرار است در این کارگروه ظرف مدت کوتاهی، موضوع دسترسی به جاده‌های کنارگذر یزد بررسی و این مسیرها به زودی باز شود.

مجموع راه‌های اصلی و فرعی استان یزد 2 هزار و 353 کیلویمتر است که شامل 653 کیلومتر بزرگراه، 666 کیلومتر راه اصلی، هزار و 37 کیلومتر راه فرعی و 2 هزار و 175 کیلومتر راه روستایی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار