ایران به سایر کشورها مستشاری امنیتی می دهد

خانه احزاب تشکل سیاسی نیست /حاضریم به سایر کشورها برای حفظ امنیتشان مستشاری بدهیم/جایگاه احزاب در ایران با کشورهای مردم سالار فاصله بسیاری دارد
کد خبر: ۳۱۸۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 26 October 2016
خانه احزاب تشکل سیاسی نیست
به گزارش تابناک فارس:قائم مقام وزیر کشور گفت: خانه احزاب که یک تشکل سیاسی نیست و تلاش کرده‌ایم که در آن از سه حزب اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل حضور داشته باشند و مسائل مرتبط با احزاب را دنبال کنند.مقیمی افزود: قطعا امروز اگر گروه‌های سیاسی بخواهند در کشور در چارچوب قانون فعالیت کنند هیچ محدودیتی برای آنها نیست.
 
حاضریم به سایر کشورها برای حفظ امنیتشان مستشاری بدهیم
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید، تورم را از 44 درصد به کمتر از 10 درصد، بیکاری را به حدود 13 درصد و رشد اقتصادی را از منفی 6.8 درصد به حدود 4.4 دهم درصد رساند و این موضوع در شرایطی صورت گرفت که نه ریالی از بانک مرکزی استقراض و نه اسکناس چاپ کرده است.قائم مقام وزیر کشور افزود: همچنین ما باید از آمادگی لازم برای ارائه خدمات مستشاری به کشورهای متقاضی برای حفظ امنیتشان برخوردار باشیم.وی، مردمداری و تکریم ارباب رجوع را از دیگر موضوع های مدنظر وزارت کشور دانست و بیان کرد: هر فرماندار و بخشداری باید یک دفتر برای رسیدگی به شکایت ها و گلایه های مردم ایجاد کند و تا آنجا که امکان دارد کار مردم را در چارچوب ضوابط و بدون فوت وقت انجام دهد.
 
جایگاه احزاب در ایران با کشورهای مردم سالار فاصله بسیاری دارد 
استاندار فارس گفت: باید اعتراف کرد که احزاب در کشور ما نه در قدرت و نه در نقد قدرت، در جایگاه خود نیستند و این یک اصل کاملا بدیهی است و نمی توان آن را کتمان کرد.
وی ادامه داد: همه می دانند که امروز احزاب ما نسبت به گذشته در جایگاه بسیار بهتری قرار دارند اما هنوز با جایگاه احزاب در نظام های مردم سالار فاصله دارند.
استاندار فارس افزود: البته ملاک نباید تعدد احزاب باشد بلکه باید چند حزب قدرتمند را که در لایه های اجتماعی نفوذ دارند و تاثیرگذار هستند، فعال کنیم.وی گفت: نباید در فضای مجازی که ایجاد شده با احساسات مردم تجارت شود، امروز در شبکه های مجازی به هر شکل تجارت می کنند و این آسیبی است که در آینده مشکل ساز خواهد شد.استاندار فارس افزود: آزادی مقدم بر عدالت است چرا که اگر آزادی نباشد کسی نمی تواند از عدالت دفاع کند اما عدالت محیط بر آزادی است و باید توامان حرکت کنند. افشانی ادامه داد: کسی که کار اقتصادی کرده می داند که تورم 44 درصدی را تک رقمی کردن کار آسانی نیست و علاوه بر این در مدت مورد اشاره، دولت موفق شد که سهم از دست رفته بازار نفت را به کشور بازگرداند و امروز بیش از 2 میلیون بشکه نفت صادر می کنیم.
استاندار فارس افزود: بر اساس آمار مرکز آمار ایران، میزان بیکاری در سال 92 حدود 17درصد بوده که با وجود فشارها و مشکلات موجود با حمایت دولت و تلاش های انجام شده این رقم به 12.1 درصد کاهش یافت.
وی گفت: صادرات 6 ماهه اول امسال در استان فارس نیز 104 درصد بیش از مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار