نیروهای مسلح از مفاخر جمهوری اسلامی

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با قدردانی از رشادت های نیروهای مسلح در ایجاد امنیت پایدار در کشور گفت: عظمت و اقتدار این نیروهای همیشه آماده در صحنه سند افتخار نظام جمهوری اسلامی به حساب می آید.
کد خبر: ۳۰۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۰ 01 October 2016
آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان با تبریک هفته نیروی انتظامی و مرزبانی اظهار داشت: نیروهای خدوم نظامی ماموریت های خطیری نظیر استقرار نظم و امنیت، مقابله قاطع با هرگونه حرکات مخل امنیت کشور، تامین امنیت برای برگزاری هرگونه راهپیمایی و تجمع های قانونی، اجرای قوانین گذرنامه، مراقبت و کنترل مرزها، اجرای پروتکل های مرزی، اجرا و احیای احکام قضایی را برعهده دارند.
امام جمعه زاهدان افزود: خوشبختانه هم اینک با عملکرد خوب همه نیروهای مسلح ضمن ایجاد امنیت مطلوب در کشور این نیروها در بین نیروهای مسلح دیگر کشورها از همه نظر سرآمد هستند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران در کنار وظایف نظامی و امنیتی خود انجام کارهای فرهنگی، بهداشتی درمانی، محرومیت زدایی و غیره را نیز در دستور کار قرار داده اند که تاکنون اثرات ارزشمندی را برای اقشار مختلف جامعه در پی داشته است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان تاکید کرد: خدمات ارزنده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی هم اینک با قبل از انقلاب اسلامی بسیار متفاوت است به طوری که از آن به عنوان سند افتخار نظام می توان یاد کرد.
آیت الله سلیمانی با بیان اینکه شعار امسال هفته نیروی انتظامی و مرزبانی تقویت وحدت و همدلی پلیس با اقشار مختلف مردم است گفت: ارتباط، اعتماد، وحدت و مشارکت اجتماعی عناصر مهمی به حساب می آیند که در سایه تقویت وحدت و همدلی نیروهای نظامی با مردم حاصل می شوند.
عضو خبرگان رهبری افزود: تاکنون در سیستان و بلوچستان بخش قابل توجه ای از برادران اهل سنت جذب نیروهای مرزبانی، پلیس و سپاه شده اند که این امر نشانه وحدت در جامعه است و اگر برخی افراد شعار می دهند که این قشر از جامعه در دستگاه های نظامی جذب نمی شوند خلاف واقعیت است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با اشاره به سفر زائران پاکستانی به مشهد مقدس و کربلا از طریق این استان گفت: هم اینک تمام دستگاهها از جمله استانداری، سپاه، اوقاف و امور خیریه، مرزبانی و پلیس با همه امکانات به زیبایی از این زائران در استان استقبال می کنند که جای تقدیر و تشکر دارد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به قیام امام حسین (ع) گفت: سرور و سالار شهیدان برای برپایی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و گسترش معارف اسلام در مقابل یزید و یزیدیان قیام کردند.
امام جمعه زاهدان افزود: قیام امام حسین (ع) ضد حکومت ظالم بنی امیه بر اساس دستورهای صریح قرآن و پیامبر اسلام (ص) مبنی بر تامین و گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بوده است.
عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: به فرموده پیامبر مکرم اسلام (ص)هر فردی بخواهد از دریای پر تلاطم زمان نجات یابد باید ادامه دهنده راه امام حسین(ع) و امام حسن(ع) باشد.
امام جمعه زاهدان تاکید کرد: باید احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مورد توجه همگان قرار گیرد و همه افراد به وظیفه خود در این حوزه عمل کنند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: امروز جهان اسلام درگیر 2 اندیشه است یکی به رهبری رهبر معظم انقلاب به عنوان یک فقید جامع شرایط و دیگری مزدوران و خود فروختگانی که عامل تقویت داعش و گروهای تکفیری هستند.
آیت الله سلیمانی تاکید کرد: برای احیای سنت نبوی و سیره علوی باید به تفکر احیای اسلام ناب محمدی(ص) روی آورد.
امام جمعه زاهدان با اشاره به 9 مهرماه روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی گفت: از آغاز انتفاضه مردم فلسطین بیش از 2 هزارکودک فلسطینی بازداشت و تحت شدیدترین شکنجه ها قرار گرفته اند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: امروز دولت عربستان با تاسی از رژیم غاصب صهیونیستی، کودک کشی و نسل کشی را در یمن و دیگر بلاد اسلامی در دستور کار قرار داده که امیدواریم به لطف خداوند این غده سرطانی ریشه کن شود.
سردار رهام بخش حبیبی فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان نیز دربین دو خطبه نماز جمعه زاهدان گفت: مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این استان با وجود 2 کشور بی ثبات افغانستان و پاکستان از امنیت بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه هم اینک در سیستان و بلوچستان بیش از 50 درصد کارکنان نیروهای انتظامی و مرزبانی از مردم بومی منطقه هستند گفت: مردم غیور، با شرافت و مرزدار این استان در همه ادوار نشان داده اند که به هیچ دشمنی اجازه ایجاد اختلاف و تجاوز به کیان ایران اسلامی را نمی دهند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار