سخنگوی شورای شهر اردبیل:

رویکرد شورای شهر اردبیل توجه به مناطق محروم است

سخنگوی شورای شهر اردبیل گفت: رویکرد شورای شهر اردبیل توجه به مناطق محروم است.
کد خبر: ۳۰۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱ 29 September 2016
به گزارش چشم انداز اردبیل، علی هدایتی در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهر اردبیل اظهار کرد: ما اگر امروز امنیت و آرامشی داریم و به سهولت می‌توانیم در سنگر خدمت‌رسانی حاضر باشیم به واسطه حضور مردم در صحنه و جانفشانی فرزندان آنها در عرصه‌های مختلف بوده که برای این انقلاب عزت و عظمت واقعی را به ارمغان آورده است.
 
 
 
وی با بیان اینکه همچنان بدهکار مردم هستیم و باید در سخت‌ترین شرایط با ارائه خدمات کیفی‌تر به آنها امیدواری ببخشیم بیان کرد: تمام عزت و شرافت این کشور مرهون دو اصل ولایت‌مداری و حضور بالنده مردم در صحنه است که نتیجه آن سبب شده تا کشورمان امروز در سطح منطقه به یک کشور بی‌نظیر و نظام عالی تبدیل شود.
 
سخنگوی شورای شهر اردبیل گفت: مسؤولان همچون شرمنده و بدهکار این مردم هستند که تمام مشکلات و تنگناها را تحمل کرده و همواره در صحنه انقلاب حضور دارند.
 
هدایتی با یادآوری اینکه بعد از 40 سال ما برای این مردم قدرشناس پارک احداث کرده و امکانات تفریح و رفاه سالم فراهم می‌آوریم، بیان کرد: همه به این اصل اذعان دارند که مردم جلوتر از ما هستند و عزت و شرفشان برای همیشه باقی می‌ماند.
 
وی به اعتبارات محدود شهرداری اشاره کرد و گفت: از 300 میلیارد تومان پروژه و بودجه شهرداری 100 میلیارد تومان آن صرف حقوق و امور جاری می‌شود و باید برای 200 میلیارد تومان در سطح شهر خدمات ارائه کنیم اما در نیم سال اول کل درآمد شهرداری کمتر از 50 میلیارد تومان بوده و آنگونه که شایسته است نتوانستیم در مناطق چهارگانه شهر اردبیل خدمات ارائه کنیم.
 
سخنگوی شورای شهر اردبیل با بیان اینکه به هیچ‌وجه شورای چهارم از توضیح عادلانه اعتبارات در مناطق مختلف و اصل محرومیت‌زدایی در شهر اردبیل کوتاه نیامده است، گفت: اگر امروز بین شورا و شهرداری اختلاف‌نظری وجود دارد به خاطر سخت‌گیری شورا در بحث نظارت بر امورات شهرداری است که به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهیم شهرداری که ما مبصر آن هستیم  گامی فراتر از بودجه مصوب بگذارد.
 
هدایتی با بیان اینکه شهرداری موظف است بر اساس بودجه تعریف شده شورا کارها و پروژه‌های عمرانی را انجام دهد، افزود: احسنت بر شهردار اردبیل که در این منطقه چنین مجموعه مناسب و شایسته‌ای را در مسیر اطلاع‌رسانی مهیا کرده که جا دارد از تلاش‌اهی شهرداران مناطق نیز در این باب قدردانی کنیم.
 
تاکید بر توزیع عادلانه اعتبارات در مناطق شهری
 
بر اساس این گزارش، علی هدایتی در جلسه شورای شهر اردبیل با بیان اینکه تاکنون برخی از کوچه‌ها و مسیرهای ارتباطی شهر اردبیل رنگ آسفالت به خود ندیده و ما باید نسبت به ارائه این خدمات اولیه بدون تأخیر و تعلل اقدام مناسبی را انجام دهیم، اظهار کرد: به جای عملیاتی کردن پروژه‌های پرهزینه به ویژه در منطقه شورابیل، بهتر است شهرداری اردبیل در توسعه، تقویت و ارائه خدمات شهری در مناطق چهارگانه با قوت و قدرت بیشتر عمل کند.
 
وی با قدردانی از همراهی اصحاب رسانه و خبرنگاران در انتقال پیام جلسات شورای شهر به مردم تصریح کرد: اصحاب رسانه مسؤولیت سنگینی را در این زمینه بر عهده دارند که باید به آن به شایستگی عمل کنند.
 
سخنگوی شورای شهر اردبیل به عملکرد یک سال گذشته شورای شهر اشاره کرد و ادامه داد: تعداد نامه‌های وارده به شورا سه هزار و 711 مورد و صادره از شورا نیز سه هزار و 121 مورد بوده به طوری که در یک سال گذشته 43 جلسه رسمی شورا با 341 مصوبه انجام شده به طوری که در هر جلسه به طور متوسط هشت بند به تصویب رسیده است.
 
وی در مورد عملکرد یک ساله کمیسیون‌های شورای شهر بیان کرد: کمیسیون برنامه و بودجه 70 جلسه، حقوقی 33 جلسه، مشارکت و سرمایه‌گذاری 22 جلسه، فنی و عمرانی و توسعه شهری 18 جلسه، فرهنگی و اجتماعی 16 جلسه، حمل و نقل ترافیک 15 جلسه، خدمات شهری 11 جلسه، زیباسازی پنج جلسه، پیگیری نظارت سه جلسه و ایثارگران نیز سه جلسه برگزار شده است.
 
هدایتی با بیان اینکه در مجموع 239 جلسه در یک سال گذشته در شورای چهارم برگزار شده که به طور میانگین هر ماه 20 جلسه بوده است، گفت: در انتخابات هیأت رئیسه شورای شهر اردبیل در سال چهارم خوشبخت به عنوان رئیس، لیلا تقوی به عنوان نایب رئیس، ناصر ناطق درآبادی و سلامت صفری به عنوان دبیران اول و دوم شورای شهر، هدایتی سخنگوی شورای شهر و فروزان نیز خزانه‌دار شورای شهر انتخاب شدند.
 
عضو شورای شهر اردبیل افزود: البته در کمیسیون‌های داخلی شورای شهر و کمیسیون‌های خارج از شورای شهر بنا به علاقمندی و اعلام اعضای شورای شهر تصمیم‌گیری برای انتخاب رئیس، نایب رئیس و منشی و معرفی اعضای شورای شهر برای جلسات و کمیته‌های متعدد انجام شده تا در سال پایانی شورای چهارم شاهد مشارکت واقعی در این حوزه باشیم.
 
وی مهمترین رویکرد شورای چهارم را در بررسی بودجه و تصویب آن توجه به توزیع عادلانه امکانات در مناطق شهری اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه بدون اینکه به شهروند درجه یک یا دو و یا حاشیه و اصل شهر توجه شود، سعی بر این بوده تا توزیع اعتبارات به شکل واقعی انجام شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار