11 پروژه آموزشی در یزد افتتاح می‌شود

مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد گفت: امروز به مناسبت آغاز سال تحصیلی و همزمان با سراسر کشور، 11 پروژه آموزشی در استان یزد افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۳۰۰۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳ 24 September 2016

به گزارش تابناک یزد،حمیدرضا محمدی  اظهار داشت: امروز به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی پروژه‌های عمرانی حوزه آموزش و پرورش در سراسر کشور افتتاح می‌شود که در استان یزد نیز 11 پروژه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 30 درصد مدارس استان یزد فرسوده است که این میزان شامل 2 هزار و 800 کلاس درس می‌شود، افزود: بیشترین فرسودگی‌ها و بیشترین نیاز به احداث مدارس جدید مربوط به شهر یزد است به نحوی که یک‌هزار و 700 مورد از کلاس‌های درس فرسوده متعلق به این منطقه است.

محمدی همچنین یادآور شد: مراجعه روستائیان به شهرها، افزایش روزافزون مهاجرت‌ها به یزد، ساخت و سازهای جدید و ... نیز نیاز استان یزد به مدرسه‌ها و پروژه‌های آموزشی جدید افزایش داده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد ادامه داد: در مناطق حاشیه شهر همچنین در سایت‌های مسکن مهر نیز نیاز شدید به ساخت مدرسه و فضاهای آموزشی وجود دارد و همه این عوامل سبب شده تا هر ماه حداقل یک پروژه آموزشی در این استان افتتاح شود.

محمدی خاطرنشان کرد: امسال در مجموع 26 پروژه برای استان یزد در نظر گرفته شده چهار مورد آن از ابتدای سال جاری تاکنون افتتاح شده، 11 مورد امروز افتتاح می‌شود و 11 پروژه دیگر نیز تا پایان سال به تدریج به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به برخی از پروژه‌هایی که امروز در سطح استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، عنوان کرد: مدرسه ابوالفضل 3 در صفائیه، مدرسه حاج حسین دهقان و مدرسه ابراهیمی در اشکذر، مدرسه صاحب‌الزمان و شهید مبینی در میبد، مدرسه 12 کلاسه در اردکان، مدرسه دکتر صالحی در نجف‌آباد و ... برخی از این پروژه‌ها هستند.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد وضعیت سیستم گرمایشی کلاس‌های درس مدارس استان یزد نیز اظهار داشت: استانداردسازی سیستم گرمایشی کلاس‌های درس در دستور کار قرار گرفته و تاکنون هزار و 465 کلاس درس در مدارس استان در این زمینه استانداردسازی شده و هزار و 700 کلاس دیگر هنوز باقی مانده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد اظهار امیدواری کرد: کلاس‌های باقی‌مانده ظرف دو سال آینده از نظر سیستم گرمایشی استانداردسازی شوند.

به گزارش فارس، مراسم آغاز سال تحصیلی امروز به طور همزمان در سراسر استان برگزار شد که این مراسم در مرکز استان یزد در مدرسه ابوالفضل3 صفائیه به اجرا درآمد.

این مدرسه امروز با حضور مسؤولان آموزش و پرورش، استاندار یزد و دانش‌آموزان و والدین آنها مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار