یزد ظرفیت های بالایی برای ارتقاء و ترویج فرهنگ کتابخوانی دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با تاکید بر توجه بیشتر به حوزه کتاب و نشر در استان گفت: استان یزد از ظرفیت های بالایی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی برخوردار است.
کد خبر: ۲۹۵۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵ 13 September 2016
به گزارش تابناک یزد،محمدعلی طالبی  در نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی استان یزد افزود: یزد جزو شهرهای دارای توانمندی های فرهنگی و اجتماعی بالا در کشور است و با توجه به این توانمندی ها باید بیش از گذشته به حوزه کتاب و نشر توجه داشته باشیم.
وی با بیان اینکه یزد مهد عالمان و بزرگان دینی و برخوردار از تمدن درخشانی است، ادامه داد: موفقیت های پی درپی دانش آموزان یزدی رقابت های علمی و فرهنگی از جمله صدرنشینی افزون بر دو دهه در آزمون سراسری دانشگاه ها ظرفیت فرهنگی مطلوبی را در استان نشان می دهد.
طالبی اضافه کرد: مطرح شدن یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری دیگر دستگاه های دولتی و عمومی نشان از اهمیت توجه به این حوزه در استان است.
معاون استاندار یزد در عین حال گفت: یکی از کاستی های این برنامه انسجام بخشی و هم افزایی دستگاه های دولتی و عمومی استان است که باید با اراده و همت بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
طالبی تصریح کرد: تهیه شرح وظایف مسئولیت دستگاه های مختلف در خصوص موضوع پایتخت کتاب توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند نتایج مطلوبتری به دنبال داشته باشد.
در استان یزد حدود 195 هزار دانش آموز به تحصیل اشتغال دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار