محسن رضایی: آمریکا چاره ای جز مذاکره ندارد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اوباما می‌داند ۸ سال دفاع مقدس باعث اقتدار تاریخی مردم ایران شد و تحریم‌ها هم باعث پیشرفت کشورمان، بنابراین راهی به جز مذاکره با کشورمان در پیش رو ندارد.
کد خبر: ۲۹۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۹ 30 April 2015
به گزارش تابناک یزد، محسن رضایی ظهر دیروز در یادواره 14 هزار شهید کارگری کشور و بزرگداشت روز بسیج کارگری با بیان اینکه مقام کارگر در اسلام ممتاز است، اظهار داشت: در هیچ فرهنگ و مذهبی همانند ارزشی که اسلام به کارگر داده ، قائل نشده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کارگران ایرانی در زمان دفاع مقدس نقشی مهم و کاربردی داشتند و هزاران کارگر در صحنه‌های خون و آتش از کشور خود دفاع کردند.

وی افزود: کارگران ایران اسلامی تنها در عرصه کار و تولید کارخانجات حضور نداشتند بلکه در میدان جنگ نیز درخشیدند و از میهن اسلامی با احساس مسئولیت حضور داشتند و حاضر نشدند تا به تجاوز دشمن بی‌مسئولیت باشند.

رضایی خاطرنشان کرد: کارگران ایرانی به فکر تولید هویت ملی ایرانی و شان و شخصیت ایرانی هستند و این موفقیتهای بزرگ به دست آمده است.

وی در ادامه با طرح این سئوال که علت تداوم دشمنی استکبار با ایران اسلامی و ادامه تحریم‌ها و کارشکنی‌ها چیست، گفت: مگر ایران اسلامی آنان را تهدید می‌کند و مگر ایران به کشوری حمله کرده است؟ و علت تحریک عربستان برای حمله به یمن و ناآرام کردن سوریه چیست؟

رضایی تصریح کرد: واقعیت این است که غرب نمی‌خواهد ایران اسلامی پیشرفت کند و شعار  آزادی و دموکراسی بهانه‌ای بیش نیست چرا که ایران بیش از کشورهای منطقه به دنبال دموکراسی و آزادی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: حمله صدام به ایران با حمایت همه جانبه غرب و آمریکا صورت گرفت و پس از آن با حمله صدام به کویت در مقابل وی قرار گرفت و صدام را محور شرارت نامیدند.

وی افزود: امروز نیز هیچ توجیهی وجود ندارد که آمریکا در آینده‌ای نزدیک در برابر عربستانی که به یمن حمله می‌کند،  نایستد و به این کشور حمله نکند و احتمال این امر نیز وجود ندارد.

رضایی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: برای سومین بار آمریکا را تست می‌کنیم و این در حالی است که خیلی‌ها می‌گفتند چرا با آمریکا مذاکره نمی‌کنید و امروز رفتار آمریکائی‌ها را مشاهده می‌کنیم.

وی گفت: آقای اوباما تا حدی سر عقل آمده و بعد از فشارهایی که به وی آمد بیان کرد که جنگ و تحریم علیه ایران فایده ندارد و این کشور قدرتمندتر می‌شود و جنگ مستقیم نظامی نیز به نفع آمریکا نخواهد بود و حمله متقابل صورت می‌گیرد.

رضایی گفت: تمام این مسائل در حالی رخ می‌دهد که آنها مایل به پیشرفت ایران نیستند و حمله به آرمان‌های انقلابی و ارزشی از جمله فرهنگ دفاع مقدس و شهادت نیز با همین هدف صورت می‌گیرد.

وی افزود: امروز هیچ چاره‌ای جز کار و تلاش و مجاهدت نداریم و باید در برابر آنان ایستاد و یکی از  این بسترهای مبارزه کار و تلاش در محیط‌های کارگری است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: چهره نظام کار و کارگری و کسب و کار در جهان متحول شده است و برندسازی در جهان جای خود را به سود آفرینی صرف داده است.

وی گفت: باید مفاهیم برادری و همدلی در کارخانجات و ادارات و وزارتخانه‌های ما حاکم شود و 14 هزار شهید در جامعه کارگری افتخار بزرگی برای ما است که با توسل به این سرمایه‌ها می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

رضایی تاکید کرد: مشکل ما در محیط فرهنگی درون کسب و کارها است که باید متحول شود و مشکلات بزرگ حل شود.


تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار