رکورد اوپک در خارگ شکسته شد

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: این شرکت برای نخستین بار موفق به ثبت رکورد صادرات هفت میلیون بشکه نفت دریک روز درسقف سهمیه اوپک در جزیره خارگ شد.
کد خبر: ۲۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹ 28 April 2015
تابناک بوشهر: روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران روز سه شنبه به نقل از سید پیروز موسوی افزود: در روز ٢٦ فروردین امسال هشت پهلوگاه این شرکت در جزیره خارگ به طور همزمان فعال شدند و پس از ١٠ سال امکان صادرات هفت میلیون بشکه در یک روز فراهم شد.

وی با بیان این که این میزان صادرات درسقف سهمیه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) صورت گرفته است، اضافه کرد: پیش از این شرکت پایانه ها رکورد شش میلیون بشکه صادرات نفت در روز را به جا گذاشته بود و اکنون این رقم را ارتقا داده است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: این درحالی است که بسیاری از کشورها در باره توانایی ایران برای این میزان صادرات تردید هایی ایجاد کرده بودند.

وی یادآورشد: در١٠ سال گذشته به دلیل فرسودگی تاسیسات واسکله ها و نداشتن زیرساخت های لازم، امکان این میزان صادرات را نداشتیم اما هم اکنون با اتکا به توان نیروهای داخلی توانسته ایم به این رکورد دست یابیم.

موسوی اظهارکرد: چابکی، سرعت، دقت، امنیت و رعایت استانداردهای روز دنیا در مجموعه پایانه های نفتی ایران، این شرکت را تبدیل به یک شرکت برتر و مورد اعتماد در سطح بین المللی کرده است.

جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور در فاصله 57 کیلومتری شمال غرب بوشهر در آبهای خلیج فارس واقع است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار