خواب جدید برای آخرین نسل از نساجی های مازندران

کد خبر: ۲۶۶۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲ 25 July 2016
نگرانی ها برای به فرش رفتن نساجی قائم شهر در میان فعالان صنعتی و اجتماعی این شهرستان رو به افزایش گذاشته است.


کارخانه نساجی شماره یک مازندران واقع در قائم شهر یکی از مجتمع های تولیدی قدیمی استان است که با سرمایه گذاری دولتی در سال 75 روند مثمرثمری در پیش گرفت. شهرستان قائم شهر دارای سه کارخانه نساجی 1، 2 و 3 بود که واحدهای 2 و 3 به تعطیلی کشیده و به مزایده فروش گذاشته شدند.  انتظار می رفت در نگهداری نساجی شماره 1 اهمیت بیشتری خرج می داد تا آخرین نسل از واحدهای تولیدی مازندران ادامه حیات می داد.

*استمداد کارگران از رسانه

چندی پیش یکی از کارگران این واحد تولیدی با سرویس اقتصادی ایسنا ارتباط برقرار کرد و از قطع روند تولید کارخانه نساجی شماره یک خبر داد. وی بیان کرد: بیش از یک ماه روند تولید کارخانه قطع شده و تمامی بخش ها یکی پس از دیگری از کار افتادند. وی در بیان دلیل قطع تولید کارخانه گفت: به دلیل فرسودگی و عمر بالای دستگاه ها، نیازمند خریداری قطعات جهت بازسازی و احیای تولید هستیم تا بتوانیم محصول با کیفیت تولید کنیم.

در ادامه نیز متوجه شدیم مدیرعامل این واحد تولیدی به خاطر فشارهای زیادی که برای اخراج 100 کارگر روی او بود در سرکار خود حاضر نیست و درحال حاضر این واحد تولیدی توسط یک سرپرست اداره می شود. قضییه را از فرماندار قائم شهر جویا شدیم اما وی ازعدم فعالیت کارخانه نساجی شماره 1 اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: به تازگی دچار برخی مشکلات شده اند که نیازمند تامین نقدینگی جهت رفع مشکلات هستند.

محمدی قول مساعد به حل مشکل این کارخانه داد و با رد این ادعا که کارخانه بیش از یک ماه در تعطیلی تولید به سر می برد، اظهار کرد: تولید کارخانه نساجی شماره 1 چند روزی است که قطع شده و اینکه یک ماه کار نمی کند درست نیست. این موضوع را بار دیگر با کارگران نساجی شماره 1 در جریان گذاشتم اما آن ها تاکید داشتند که بخش های ریسندگی و نخ ریسی مدت ها است که کار نمی کند و دیگر بخش های کارخانه نیز غیرفعال است!

 

*خواب جدید برای آخرین نسل از نساجی

 

با توجه به موارد بیان شده می توان نتیجه گرفت که نساجی قائم شهر هر بار قربانی یک بازی مدیریتی و سیاسی می شود و این بار معلوم نیست چه خوابی برای این واحد تولیدی دیده شده است. هر چند این کارخانه بیش از یک ماه به تعطیلی کشیده شده است. دلایل سازمان صنعت و معدن و بی اطلاعی فرماندار قائمشهر پازل هایی هستند که روی یک صفحه همدیگر را نمی پوشانند و باید منتظر ماند تا در ادامه چه اتفاقی می افتد!!

 

خبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار