مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه:

نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری با پرداخت تسهيلات كم بهره

مديركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه گفت: یکی از اقدامات بسیار مهم و تاثیرگذار در احیاء و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری پرداخت تسهیلات کم بهره جهت نوسازی ساختمان‌ها و ابنیه مسکونی این بافت‌ها است.
کد خبر: ۲۴۴۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷ 12 June 2016
    به گزارش تابناک كرمانشاه، عبدالله بهادری با اشاره به سياست وزارت راه و شهرسازی و البته تأكيد و پيگيری مقام عالی وزارت در مقوله احيای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری گفت: به منظور بسترسازی و تسهیل‌گری مسير نوسازی اين بافت‌ها بر اساس مصوب هيأت وزيران تسهیلات یارانه‌ای را به متقاضیان نوسازی پرداخت می‌نماید.
بهادری افزود: بر اساس مصوبه مذكور دولت متعهد است ۱۰ درصد از سود جاری تسهیلات بانکی را بعنوان یارانه به تسهیلات نوسازی بافت فرسوده پرداخت نماید تا بدینوسیله ساکنین و انبوه سازان تشویق به نوسازی در این محلات و محدوده‌ها گردند.
 مديركل راه شهرسازی استان كرمانشاه در پايان، ضمن تأكيد بر اين مهم كه احيای بافت‌های ناكارآمد صرف نظر از زيباسازی سيمای شهری از لحاظ ارتقای وضعيت فرهنگی و اجتماعی اين محلات بسيار مؤثر است، تصريح كرد: مبلغ تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در شهر کرمانشاه ۴۰ میلیون تومان و در شهرستان‌ها ۳۰ میلیون تومان بوده و مدت بازپرداخت آن ۱۲ سال است که از این مدت ۲ سال مربوط به دوران مشارکت است.
گفتنی است، از تسهیلات مذکور در سال گذشته مجموعا ۲۴۵۰ واحد به این استان اخصاص یافت که تاکنون ۷۵۰ واحد به بانک‌های عامل معرفی و قرارداد منعقد نموده‌اند و ۱۷۰۰ سهمیه باقی مانده، که اداره کل راه و شهرسازی استان كرمانشاه، نسبت به معرفی متقاضیان تا سقف سهمیه تخصیصی اعلام آمادگی كرده است
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار