رشد 200 درصدی ورود گردشگران خارجی به کازرون

کد خبر: ۲۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲ 02 February 2015

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان کازرون گفت: طی 9 ماه گذشته شاهد رشد بالغ بر 200 درصدی ورود گردشگران خارجی به این شهرستان بوده‌ایم.

محمدرضا معینی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه فارس، گفت: طی ماه‌های فروردین تا پایان آذرماه، با افزایش حضور گردشگران داخلی و خصوصا خارجی، در شهرستان کازرون انگیزه بیشتری برای رونق فعالیت‌های مرتبط به گردشگری در این شهرستان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان کازرون 250 اثر تاریخی شناسایی شده است، گفت: از میان آثار شناسایی شده، 185 اثر ثبت شده که بارزترین آثار، شهر تاریخی بیشاپور و مجسمه و نمادهای باقیمانده از دوره‌های تاریخی مختلف است.

معینی با یادآوری اینکه شهرستان کازرون در سه سال گذشته رتبه نخست در خدمات رسانی به گردشگران نوروزی فارس را به خود اخصاص داده است، خاطرنشان کرد: هم‌اینک ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی این شهرستان آغاز به کار کرده که در این راستا کمیته‌هایی نیز شکل گرفته است.

معینی همچنین با ابراز تأسف از کمبود نیروی انسانی جهت حفاظت از مجموعه‌های میراثی این شهرستان، تصریح کرد: 200 اثر تاریخی در این شهرستان وجود دارد که برای حفاظت از آنها احتیاج به نیروی انسانی بیشتری داریم.

وی در خصوص راه‌اندازی خانه‌های صنایع دستی در کازرون نیز خاطرنشان کرد: این شهرستان از جمله شهرستا‌ن‌هایی است که صنایع دستی آن با توجه به فرهنگ بومی هنوز رواج دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی کازرون افزود: از دیرباز تاکنون سه راسته بازارهای تاریخی این شهرستان ( ابوالفتح، شاه حمزه و برداران) مرکز تولید صنایع دستی و خرید و فروش آن محسوب می‌شوند.

معینی گفت: رایزنی‌های اولیه با شهرداری کازرون انجام و دو باب خانه مسکونی تاریخی خریداری شده که امید است در آینده این مهم راه‌اندازی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار