استاندار خواستار شد:

افزایش سهم قزوین از تسهیلات اختصاص یافته به طرح‌های اقتصاد مقاومتی

استاندار قزوین خواستار افزایش سهم قزوین از تسهیلات بانکی اختصاص یافته به طرح‌های اقتصاد مقاومتی شد.
کد خبر: ۲۴۲۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹ 08 June 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قزوین، فریدون همتی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در دوران فضای پسابرجام و شرایط جدیدی که در کشور ایجاد شده حوزه اقتصادی به‌ویژه بخش تولید و صنعت نیازمند نگاه ویژه‌ای است وبه تبع آن با توجه به اینکه قزوین استانی صنعتی است دارای مسائل ومشکلات خاصی است که به شکل ویژه و با حساسیت و دقت بالا در ستاد تسهیل و و رفع موانع تولید به‌ آن رسیدگی می‌شود.

وی افزود: پیشبرد فعالیت‌ها و برنامه‌های ستاد تسهیل به همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها نیازمند است تا چرخ تولید به‌صورت روان و با رونق و پویایی بیشتر و بهتری حرکت کند.

استاندار با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و بانک‌ها نباید نگاه بخشی با حوزه تولید داشته باشند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های ناظر هم تاکنون همکاری و همراهی خوبی با مدیریت ارشداستان، دستگاه‌ها و کارگروه‌ها داشته‌اند که این تعامل و مشارکت قابل تقدیر است.

همتی گفت: باتوجه به تعداد زیاد واحدهای صنعتی در استان انتظار می‌رود که به موازات آن سهمیه بیشتری در پرداخت تسهیلات و حمایت از واحدهای تولیدی به استان تخصیص یابد تا قزوین بتواند در طرح کلان اقتصاد مقاومتی نقش خود را به شکل موثر و برجسته‌ای ایفا کند.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه تخصیص تسهیلات بانکی به بنگاه‌های اقتصادی باید، با ضریب اطمینان 95 در صد اجرایی شود، تصریح کرد: پرداخت تسهیلات بانکی به واحدها با نظارت دقیق و بیشتری انجام خواهد شد تا تجربه تلخ گذشته در پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های زودبازده تکرار نشود و تسهیلات بتواند به رونق تولید و اشتغال‌زایی منجر شود.

وی از ورود هیات‌های تجاری و اقتصادی خارجی برای سرمایه‌گذاری در استان قزوین طی چندماه گذشته خبر داد و تصریح کرد: امید است این توافقات بتواند هرچه سریع‌تر به رونق اقتصادی، اشتغالزایی و بهبود فضای کسب و کار منجرشود.

همتی افزود: با راه‌اندازی پنجره واحد اقتصادی در استان به دنبال هم‌افزایی فعالیت‌های اقتصادی هستیم و این مرکز در برنامه سفر معاون اول رئیس‌جمهور به قزوین افتتاح می‌شود تا مسائل واحدها به‌صورت متمرکز و یکجا با حضور نمایندگان دستگاه‌ها حل‌وفصل شود و مثل اورژانس بیمارستان به‌صورت 24 ساعته اختلالات حوزه تولید اعم از صنعت، گردشگری و کشاورزی بررسی و سریعاً" تصمیم‌گیری و مرتفع شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار