نکوداشت پدر حقوق عمومی کشور در تهران

مراسم نکوداشت سید محمد هاشمی که یکی از باسابقه ترین و نام آورترین اساتید علم حقوق کشورمان است شامگاه جمعه به همت و ابتکار دبیرخانه دائمی حقوق شهروندی در هتل بابا طاهر تهران برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۳۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶ 21 May 2016
رییس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی تهران در این آیین در سخنانی گفت: دغدغه حقوق مردم داشتن سبب شد هاشمی به رشته حقوق عمومی رهنمون شود.
حمیدرضا علومی یزدی افزود: رشته حقوق عمومی از دشوارترین رشته های علوم حقوق است که هاشمی در این رشته به تمام معنا علم فرا گرفت و در دانشگاههای کشور هم موفق شد شاگردان ممتازی را تحویل علم حقوق کشور کند.
وی ادامه داد: فردی که رشته حقوق عمومی را انتخاب می کند باید مدافع کرامت انسانی باشد که هاشمی با تمام وجود برای دفاع از حقوق بشر اقدامات ارزشمندی انجام داد.
رییس دانشکده حقوق دانشگاه علامه طباطبایی تهران خاطرنشان کرد:عشق هاشمی به علم حقوق عمومی سبب شد کتاب این اندیشمند منتشر شود و تمامی دانش آموختگان علم حقوق عمومی در دانشگاههای سراسر کشور از کتاب این استاد نام آور کشورمان بهره ببرند.
وی یادآور شد:حضور هاشمی سبب شد رشته حقوق عمومی در دانشگاههای کشور رونق گیرد و اساتید برجسته ای در این رشته توسط هاشمی کشف و تحویل جامعه علمی کشور شود.
در این مراسم تعدادی از اساتید علم حقوق دانشگاههای سراسر کشور در وصف سید محمد هاشمی سخنانی ارایه کردند.
در ادامه این مراسم سید محمد هاشمی که به گفته حاضرین به پدر علم حقوق کشورمان لقب گرفته گفت:فردی که وارد این رشته می شود باید مدافع آزاد اندیشی و مدافع حقوق مردم باشد.
وی ادامه داد:علم حقوق عمومی آمده تا مشکلات حقوق عمومی مردم را رفع کند و باید افرادی وارد این علم شوند که دلسوز و علاقمند به مردم باشند
همچنین در این مراسم مونس کشاورز دبیر کنگره بین المللی حقوق شهروندی و دبیر برگزاری آئین نکوداشت این مراسم خاطرنشان کرد: این استاد توانا با اخلاق نیک توانست شاگردان زیادی را در داخل کشور پرورش دهد و همچنین در سایر کشورهای جهان این استاد هم تدریس انجام داده و هم در کنفرانس های تخصصی موفق شده علم حقوق اسلامی را به جهانیان معرفی کند.
دکتر سید محمد هاشمی در سال 1320 در شهر قم متولد شد و موفق شد دوره فوق لیسانس خود را در رشته حقوق عمومی از انستیتو بین المللی مدیریت عمومی کشور فرانسه و دکترای خود را از دانشگاه پاریس یک فرانسه سپری کند.
این حقوقدان برجسته کشورمان در حال حاضر استاد پایه 24 و مدیر گروه حقوق عمومی دانشکده حقوق دانشکده شهید بهشتی تهران است و همچنین عضویت در گروه کار بازداشتهای خودسرانه کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد، وکیل پایه یک دادگستری و عضو شورای عالی کمیسیون حقوق بشر اسلامی در کارنامه این حقوقدان است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار