پاس اسیر سیاست شد

پیشکسوت تیم فوتبال پاس با انتقاد شدید از اتفاقاتی که باعث رفتن این تیم به همدان شد اظهار کرد کارهای تخصصی که در این تیم انجام می‌گرفت، اسیر سیاست شد.
کد خبر: ۲۳۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰ 17 May 2016
پیشکسوت تیم فوتبال پاس با انتقاد شدید از اتفاقاتی که باعث رفتن این تیم به همدان شد اظهار کرد کارهای تخصصی که در این تیم انجام می‌گرفت، اسیر سیاست شد.

همایون شاهرخی، پیشکسوت تیم فوتبال پاس در گفت‌وگو با ایسنا و در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به سقوط این تیم به لیگ دو چیست، به صحبت پرداخت و گفت: آن عده‌ای که نوک بینی خود را تنها می‌دیدند، اکنون با وجدان خود خلوت کنند و ببینند که چه به روز پاس آوردند. پاسی که از قطب‌های فوتبال ایران بود، بر اثر بی‌درایتی و بی تدبیری به لیگ پایین‌تر رفت. همان روز که این تیم به همدان رفته، همه کارشناسان گفتند که این تیم می‌افتد و حالا هم ما به عنوان پیشکسوت پاس، ناراحت هستیم. پاس می‌شد که همچنان قطب فوتبال ایران باشد. پاسی که بازیکن‌ساز، مربی‌ساز و مدیرساز بود.

او در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان امیدوارم بود این تیم بار دیگر به لیگ برتر برگردد نیز گفت: این نگرانی همیشه وجود دارد که اگر دوباره این تیم بالا بیاید، با تفکرات یک عده بار دیگر به دست پایین‌تر برود. با این‌ حال امیدوارم با حمایت رسانه‌های مثبت اندیشی چون شما و افکار مثبت مردم، امثال پاس، راه‌آهن و نفت تهران را در تهران بزرگ نگه داریم به توسعه فوتبال در تهران کمک کنیم.

پیشکسوت تیم فوتبال پاس در ادامه با انتقاد از انتقال این تیم به همدان بیان کرد: سالی که پاس از تهران به همدان منتقل شد، دلیلش بازی‌های سیاسی بود. این سیاسی بازی‌ها باعث عقب‌گرد فوتبال ما در آن دوران شد. مقوله ورزش و سیاست جداست ولی برخی‌ها این دو را با هم مخلوط کردند.

شاهرخی که در زمان انتقال پاس از تهران به همدان سرمربی این تیم بود، در پاسخ به این پرسش که آیا در زمان انتقال این تیم تلاش کرد مانع از این اتفاق شود و آیا خاطره‌ای از این ماجرا دارد نیز گفت: شک نکنید که من به عنوان خدمتگذار پاس، همان موقع به مدیرعامل باشگاه گفتم مانع از این کار شود و او هم در حد خودش تلاش کرد و این مطلب را به بالایی‌ها گفت ولی تصمیمات گرفته شده بود و کسی به نظرات کارشناسی کاری نداشت. از طرفی من اجازه نمی‌دادم کسی در یک مسیر غلط به من راهنمایی کند و حرفی بزنم. پاس اگر در تهران می‌ماند، منشا خدمات ملی می‌شد. هدف از تشکیل تیم پاس ارتباط میان پلیس و مردم بود ولی رفتن این تیم به همدان به دلیل ارتباطات سیاسی، باعث شد این ارتباط قطع شود. ورزش باید برای ورزشی‌ها باشد و سیاست هم برای سیاست‌مداران. نباید این دو مسئله باهم مخلوط شود.

شاهرخی در پایان اضافه کرد: وقتی می‌گویم پاس تیم بازیکن‌ساز، مربی‌ساز و مدیرساز بود، حرف گزافی نزدم. رنجبر، حبیبی، شرفی، مهاجرانی، مناجاتی و دیگران از مربیانی بودند که از دل پاس درآمدند. رنجبر، دینورزاده، نکونام و دیگران کاپیتان‌های تیم ملی بودند که از پاس درآمدند. نوآموز، آبشناسان و دیگرانی هم بودند که رییس فدراسیون فوتبال شدند و از دل پاس بیرون آمده بودند. با سقوط پاس به دسته دوم تنها می‌توانم بگویم که متاسفم. حیف این همه تخصص که اسیر سیاست شد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار