ضرورت تبیین جایگاه ایران در حوزه پرورش گل و گیاهان زینتی

کد خبر: ۲۲۰۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱ 28 April 2016


رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور بر ضرورت تبیین جایگاه ایران در حوزه پرورش گل و گیاهان زینتی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، داراب حسنی ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح باغ لاله‌های گچسر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی را در حوزه پرورش گل و گیاهان زینتی دارد، بیان داشت: در این زمینه می‌توانیم به عنوان یکی از صادرکنندگان گیاهان زینتی به کشورهای دیگر محسوب شویم تا در حوزه اقتصادی به شکوفایی برسیم.

رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور با بیان اینکه صادرات گل و گیاهان زینتی می‌تواند منبع درآمدزایی خوبی برای کشور محسوب شود، بر ارتقای جایگاه ظرفیت‌ها و معرفی توان ایران در پرورش گل و گیاهان زینتی در بین کشورهای دیگر تأکید کرد.

حسنی با اعلام اینکه ایران برای رسیدن به جایگاه برتر در این حوزه دارای پژوهشکده‌های مختلف است، افزود: در این زمینه ما دارای هفت پژوهشکده ملی در حوزه پرورش گل و گیاهان زینتی هستیم که همین امر می‌تواند توان ما را مشخص کند.

وی پژوهشکده مرکزی پرورش گل و گیاهان زینتی که در محلات است را یکی از مهمترین این پژوهشکده‌ها عنوان کرد و بیان داشت: ایستگاه‌های تحقیقاتی این موسسه در لاهیجان، ورامین، دزفول و جیرفت فعالیت دارند.

بر اساس این گزارش، هجدهمین باغ لاله‌های گچسر امروز با حضور مسئولان در روستای گرماب چالوس افتتاح شد و از فردا تا 22 اردیبهشت برای بازدید عموم دایر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار